PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Khamis, 9 April 2009

Bercerita menGENAi BiO AUra dengan danish umi..

Hari ini umi Nak BERcerita mengeNai daNISh dan Air BIo AurA. Sudah lama uMI ingin meMILIKI Filter bIO auRa iNi, tetapi meMANdangkan HArga nya yang BOleh buATkan kiTA terkejut, uMI tanGGUhkan DULU niat suCI uMI..

Tapi seJAk keLAHIRan DANISH anak kesayANGAN uMI yg SHOmel, uMI tekatkaN Hati beli jugA BiO auRA ni.. PunCA dan SebaB umi cepat-CEpat nak PaKAI bIO AurA ni kerANA..

MUlaNYER CHENGGini kiSAHnya.. Hati uMI hari-Hari berTAMbah sedih biLa aNAk kesayNGAn uMI keraP muntAH dan menGEluarkan leNDIR.. naFaznYA juga kaDanG2 berBUNyi seOLAH2 baNYAK saNGATla leNDIR daLAM teKAK danish..wuwuwu.. Tapi daNIAH tak meragam, Malah aNAK yg Baik dan SHomel ini COOL seLALu, yg sedih dan RIsaunya adalah uMI dan ABinya. sebenaRNYA iBUku menGaJAr anak KU minuM air masAK sedikit dalam sehari, kataNYa untUK kebaikaN daniSH. TapI sejaK aku BErpindah keKL dan DUduk pula Di ruMAH baru.. (kira balik2 je maSUK umah BAru gitu..) kembalI untuk sambung BErtugas SEtelah haBIS bercuTi panJANg.. DanisH yg dah TErbiasa Akan Minum SedIKIt air masaK selepas menyuSu.. maSIH lagi mahukan aIR masak. MalanGnya disiNI, seTelah sEMinggu diKL anaKKU kerap munTAh disamPIng lendiR2 dari tekakNYa keLUAr dan perGErakan NafasNYA berBUnyi SeoLAh2 lenDir itu MenggANGu perNAFAsanNYa.

Wuwu.. meMaNG abI daN uMi danisH sedih sanGT2 teNGok KeadAAn danish, walaupun Dia Tak meraGAm daN mood SelaLU ok. Tapi sebGai Umi daN aBI DanisH, SiaAPA yang NakkaN anAK sakIT walaupun dia COOL je kan? kan? kan ibu2 diLUAR..

tENgok TU KuLIt daNISH banYAK meRAH-meRAH, ciAN danISH..

daN dalAM maSA yaNG samA, daNISh keraP diTUMbuHi binTIK2 meraH dikuLItnya.. BilA kubawa BerjUMpa doktoR.. maSIH seperTI itu juGA.

NamUN biLA UMi perHATIkan BeKAs aiR minuMAn di rumAH uMI, baru uMI seDAr yg keSILApannYA adalah daripaDA air Yang diSALurkan keRUMah Kita. Bukan Umi NAk salAHkan manA2 pihaK pemBEkaL tp yelAH kita MerancaNG dan TUhan yanG tentukAN.

Ya ALLAh, berKEladaK air MInuMAn.. PatutlaH daNIsh beGITU..huhuhU.. daLAM haTI uMI.. Ye uMI mestI daPATKan PenapiS aiR untUK menjerNIhkan aIR diRUMahku. TapI gune filTER yg muraH yg juaL kat kedaI ke? yang PAkaI sehari je Dah tak leh PakaI sebaB aIr karAT tu MEleKAT karAT dalam PenAPIs aIR? ooohh tidaK.. DaN daLAM hati ku teRUS berDOA moga PUAN yaTI masih adA stoK seBAB dulu dia Ofer taPI uMI Tolak, jual MAhal La KonON.. Dan deNGAN seGERA uMI MendAIl no. PhoNE PuaN YAti. deNGAn lembutnYA Yati menJAWAB.. o... stok masiH adA.. boLEh la, kesiAN danISH.. dengAn seROnoknya Umi terus kerUMAH yAti unTUK menDapATkan bio aURa FilteR.

LePAS je DapAT terus PAsANG daN buAT ikuT aRAHAN uNTuk PenGGUnaAN terus. Dan... Erm.. ALhamDuliLLAh.. DanISH semakiN bersIH kulITnya DAn tiaDa LAgi binTIK2 meRAh serTA munTAH lenDir kerANa daNISH minuM aIR yaNG diTApis dan Mandi JUga denGAn Air yg diTAPis. kAMI berDUA pUn seNANG hati dan taK perLU risaU2 lagi sebaB daNISH or kaMI sendiri. Kini semuA baraNG2 permAInan DanISH, peralaTAN minUMan daN perKAKas daNISh diCUci dgN air Bio AUra. DAnish semAkin ceRIA dan PEtah "berBUaL" umi dan Abi pun berTAmbah GEmbirA.

KePADA seSIAPA yang bermiNAt untUK memiliKI bIO aURA untuk ANak2 siHAT baKAL jeneRASI akan DatANg bolEH la link KE sini

0 comments: