PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Khamis, 27 Januari 2011

Tupperware dan Umdanish



Hahah, semestinya cerita seronok bila dimulakan dengan gelak2.. hihihi, Assalamualaikum korang.. and salam sejahtera utk bukan muslim.. aritu shopping punya shopping kat tupperware umidanish dapatla bonus.. dapat cek dari makcik tupperware diatas keperihatinan umidanish yang menjayakan umah umi hanya dengan penggunaan tupperware.. Aritu ada p dia punya party.. ada la jugak dia demo penggunaan barangan tupperware yg sangat2 memudahkan dan mempercepatkan proses kita didapur.. memang best la.. Jom layan..

Gambar kat bawah ni adalah penyediaan nasi goreng yg sangat2 sedap.. hanya menggunakan TupperChef Work sahaja kita bole memasak nasi goreng yang sedap.. pastu bole hidang kan untuk hubby dan minta dia gaulkan lauk pauk seolah2 dia yang masak nasi goreng pagi tersebut.. yehhhh... pandainya suami2 kita memasak.. =) .. meh umi nak demo apa yg dikatakan cepat dan hasil tangan suami.. =)



Mula2 masukkan minyak dan panaskan.. setelah minyak panas kita masukkan bawang hiris dan tumis hingga naik bau.. =) angkat dan asingkan dalam mangkuk


Pukul telur dan tumis telur tadi menjadi hancur, tumis hingga garing.. supaya rasanya sedap.. angkat dan asingkan dalam mangkuk bawang yg ditumis tadi..


Kemudian tumis pula ayam yang di potong dadu.. tumis sampai dia kering.. =) angkat dan masukkan dalam mangkuk bawang dan telur tadi.. =)


Sebelum proses memasak nasik goreng tdi selesai, umi mengintai pula cara membuat sandwich yg sangat2 simple dan sedap dimakan pada bila2 masa.. paling best anak2 suka.. Jom tengok gambar..

Sapukan mentega/buttercup/daisy dll diatas setiap kepingan roti, terpulang kita nak tambah telur ke, sardin ke atau apa2.. di setiap lapisan..

buat sehingga 8 lapisan ataupun ikut suka kita nak buh berapa.. so petang tu kami buat 8 tingkat pastu masukkan sandwich 8 tingkat td dalam Square Round 500ml.. camne nak tutup sebab sandwich tu tinggi??? kasi tutup jugakla dan masukkan dalam peti ais umah korang, pastu makan..lupa nak amik gambarla..

Sambung kepada nasi goreng td.... Sementara menumis bahan apakata cuci beras.. nampak tak tupperware hijau tu, cantikkan? tu untuk menapis beras yg dicuci.. 1 tupper tu lebih kurang 2 pot.. =)



Ok, berbalik pada tumisan tadi, setalah ayam ditumis masukkan campuran kacang pis lobak dadu dan jagung tumis bersama ayam tadi dan udang2 td.. hingga masak dan ankat. masukkan dalam mangkuk tumisan yang lain td.

Ok, bg bekas tumisan tadi, kita tak perlu basuh. Hanya masukkan basuhan beras tadi kedalam TupperChef.. tambahkan air mengikut sukatan beras td..


ohoooo... ni dia makcik kepochi aka mamaWafiQ... dan si wafiQ yg cute tu.. dia pun ada datang demo jugak..


haaa... nampak tak beras yg direndam utk jadi nasi tadi??



Ni kak huda dgn anak dia, kak huda ni la owner alam anggun putrajaya.. ibu gigih..

Sementara menuggu nasi tadi tanak/masak, kak huda menyerahkan sumbangan hadiah kepada ahlinya yang mencapai jualan mengikut target yang ditetapkan.. umi danish tak dapt pun sebab umidanish tak de masa nak capai target riban2 tiap2 bulan.. =) Tapi umidanish tetap dapat hadiah sebab datang party tu.. dan upline atas umi pun sumbangkan cenderahati tuperware kat umi, kira berbaloi gak la.. Tema kitorg petang tu MARGENTA ..Jom layan gambar


Kakak ni mendapat hadiah kerana jualannya melebihi daripada biasa..

yang tudung hitam tu kak salmi, dia tu upline kepada upline umidanish, dia selalu dapat hadiah dari kak huda sebab dia berjaya buat sale sebanyak 8K ++ tiap2 bulan.. cayalah..

Sambung balik kepada nasi goreng tadi erk... jom2 layan gambar2 kat bawah ni..


Nasi da masak.... wahhhh bila da siap masak je nasi tu, tuangkan semua bahan2 tumisan tadi diatasnya .. bubuh rata2 diatasnya, ok??


Tanak nasik bersama tumisan tadidalam 5 minit bagi bau dia sebati.. ok... da siap.. bole hidang terus menggunakan TupperChef fryer ni kat ats meja dan mita suami gaulkan bahan2 tadi bersama nasi yang telah dimasak.. wahhhh... pagi ni, abi masak nasi goreng untuk danish -- ni kalau danish da pandai cakapla.. tp sekarang ni, mingkin dia akan cakap... "wahhhh sedapnya...." kan seronok bila pagi2 bersarapan dengan suara keseronok anak memuji abi/bapa mereka yang masak dan sangat2 sedap.. tentu suami kita teruja nak masuk dapur nanti kan??

Haaaaaaaaaaa.. ni la yg umi cakap dapat cek dari tupperware tu..

Alahai, gambar ni tanak plak kasi cantikkk, sori la erk korang

Untuk mendapatkan cek seperti diatas dari Tupperware, korang kenela buat belian mengikut yang ditetapkan dan memiliki beberapa downline yg aktif membeli jugak.. so leh la dapat cek cenggini.. tak banyak pun tapi rezeki jugaklakan.. kira duit minyak kita kehulu kehilir la kan.. hehe..

Nanti umidanish cerita pasal product kecantikan yg best dan umidanish sendiri pakai.. setakatni kulit muka umidanish bersih dan bintik hitam yg ada setitik dua makin kurang jelas kelihatan, alhamdulillah.. nnt kita share dilain cerita erk..

da..


Salam sayang dari,

Jom Klik banner ni.. besar faedahnya..

gif creator

2 comments:

Normaliza berkata...

wah..nampak macam senang. saya baru je berjinak2 beli barang tupperware nih..hehe

UmiIzz berkata...

Normaliza:
sangat2 berguna.. kalau nak order online boleh je dgn umidanish =)