PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Jumaat, 4 Januari 2013

Kegembiraan di hari pertama





Bismillahirrohmanirrohim..
Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pagi jumaat yang barokah.. Kita semua dikurniakan penghulu hari iaitu hari jumaat.. Abang danish lahir pada hari jumaat,alhamdulillah.. Semalam umi ada cakap berkenaan perkara yang mengembirakan umi dan abiIzz.. So harini umi nak cerita apa yang mengembirakan itu.

Danish da start school dan alhamdulillah dia sangat teruja dengan alam barunya. Malam sebelum ke sekolah dia da berpesan esok pagi nak bangun pagi untuk ke school jumpa friend and teacher. So pagi tu lepas bangun danish bersemangat nak mandi n pakai baju school.. alhamdulillah, sarapan sedikit sahaja sebab dah tak sabar.

Oleh kerana ini hari pertama beliau masuk ke kelas.. so umi cadang nak amikla beberapa keping gambar beliau untuk kenang2an.. Namun ada sesuatu yang terjadi.. dia merajuk n nak nangis... why why why dear danish??? Ini katanya..

Umi: danish... cepat dear, umi nak snap gambar danish sekali je.. danish pandang sini n senyummm..

Danish : tak payah la umi... (sambil merengek nak nangis) tak payah.. da lambat ni nak ke school.. nanti lambat masuk kelas..

Umi: owhhh, ok...

Rupa2nya beliau menangis kerana nak segera ke school kerana tanak labat, wau... danish sangat teruja nak g school. Bila sampai ke School dilihatnya kawan2 menangis. Danish pun pusing ke umi n cakap pelan2.. Umi tengok... kawan2 nangis tu sampai lambat.. hihi.. dalam hati umi ( itu bukan nangis lewat sampai, itu nangis sebab tanak g school) terbalik dengan pelajar lain yang menangis tanak p school, alhamdulillah danish tak begitu.. sebab umi pun dulu sangat seronok ke school..

So layan la picture kat bawah ni yer..

Yang ni dia merajuk sebab tanak terlambat g school..

Puas dipujuk oleh abiIzz

Dalam kelas

Dapat star..


Adik tinggalla sorang2 di umah mamaIna..sedih plak dia tu..hehe

Alhamdulillah, moga anak2 kita menjadi anak yang hebat didunia dan akhirat, insyaAllah. Untuk menaikkan minat anak2 terhadap sesuatu perkara, kita hendaklah menyediakan makanan sihat dan supplimen tambahan sebagai langkah permulaan tumbesaran mereka supaya mereka aktif, cergas dan memberi tumpuan secukupnya. Nanti umi bagi tahu suppliment apa yang terbaik untuk anak2 membesar dengan seimbang.

Tumpuan danish sepenuhnya didalam kelas.. pertama kali dia didalam kelas, alhamdulillah

So nak anak cergas pintar dan tumpu... jom ikuti entry selanjutnya..


Salam sayang dari,
 

gif creator

0 comments: