PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Rabu, 9 November 2011

Allahuakhbar, Allah maha besar.. ini hari dia sape tahu hari kita??

Assalamualaikum...

Apakhabar semua? Umidanish masih sama, bak kata orang2 tua kepada orang mengandung, selagi tak lahir anak itu selagitu la awak begitu, tapi alhamdulillah kandungan umi sihat. Tercapai juga umidanish untuk mendapatkan barangan dari cameron untuk adik umidanish sempena kutipan amal jariah.. Dan kutipan bayaran yang umidanish buat penuh untuk amal jariah adik umi itu akan diserahkan pada pihak sekolah beliau dan barangan itu menjadi hak umi namun akan diserahkan kepada yang sudi mendoakan abidanish seperti di link ini.. Itulah sebenarnya.. kenapa umi buat macam tu, ikhlas.. bukan kah membantu itu amalan mulia?

Harini umidanish nak bercerita pasal bekerja dalam satu pasukan. Tak kiralah, dalam keluarga ke, organisasi ke yang penting sikap bersatu padu dan tolong menolong tanpa mengharapkan BALASAN adalah lebih baik daripada berkerja tanpa memikirkan kebajikan orang lain. Bekerja itukan satu ibadah?? Kenapa mengharapkan balasan setimpal? Kalaulah dalam team kita ada hamba Allah yang diberi ujian bukankah kita sebagai hambaNya patut membantu meringankan bebannya dan bukannya menambah bebannya??

Kebanyakan manusia sekarang ni mengejar balasan daripada keikhlasan, memangla kita nampak hebat bila mendapat balasan dengan apa yang kita buat.. tapi berbaloi ke bila disana nanti Allah hitung begini "oleh kerana sipulan bin sipulan telah beribadah dengan bekerja mengharapkan balasan setimpal didunia maka Allah tidak memberi apa2 ganjaran ibadah kerja kepadanya"

Takkan ada manusia yang inginkan dirinya diuji dengan kesusahan, tapi andailah sekitar anda ada yang diuji.. ringan2kanlah bebanannya bukan menambah lagi sengsaranya. Tak mungkin diri kita berkehendakkan diberi penyakit tapi kalau itulah yang Allah berikan kita kene redha dan orang keliling kenalah bagi sokongan moral bukan menambah lagi bebanan si pesakit. Mungkin ini hari mereka siapa tahu kita pula nanti diduga dengan ujian lebih dasyat?? Allahuakhabar, Allah maha besar.. setiap perbyatan itu ada balasan nya dari Allah.. Maka beringatlah sebelum terlambat..

Salam sayang dari,



gif creator

2 comments:

Nida berkata...

As-salam...

Dunia sekarang lebih berbentuk materialistik, maka sebab itu setiap pekerjaan mengharapkan balasan bukan keihklasan... sedih juga apabila memikirkan.

Ayusipermatabiru berkata...

Allahuakbar!!!saya doakan akak dan keluarga di bawak RahmatNya..amin..ganjaran besar bg yang bersabar dan ikhlas di jalanNYa..terima kasih juga atas entry2 yg buatkan saya berfikir ;)