PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Jumaat, 11 November 2011

Allah hadiahkan pelangi-motor telah dijumpai


Assalamualaikum WBT..

Sekarang jam 12.35pagi.. Umid@danish terjaga selepas dapat panggilan call dari abang ipar umid@nish mengatakan motor abid@nish yang hilang raya haji kedua itu telah dijumpai.. Alhamdulillah.. Syukur Alhamdulillah..

Bermacam2 perkara yang menguji kami berlaku sejak akhir2 ini, namun ianya mengajar umid@nish untuk terus2 bersabar dengan setiap ujian Allah.. Kejadian curi motor berlaku dikawasan rumah umid@nish namun waktu itu umid@nish berada di Johor dan malam tu kebetulan nak dijadikan cerita, umid@nish tidak dapat tidur kerana bermimpi akan kehilangan motor.. tapi takyahlah cerita panjang lebar yer.. jadi umi sangkakan moto bapa umi yang hilang., siap umi bangun jam 4 pagi meronda dalam rumah dan tgk apa yg patut tp pagi tu alhamdulillah tiada apa terjadi dijohor namun siapa sangka moto yg dicuri itu rupanya moto abid@nish.. Terkejut umi bila dapat berita itu.. Ianya benar2 kebetulan dengan mimpi umi itu..

Umi redhakan dan umi minta abid@nish bersabar dan redhakan.. buat solat hajat di Mekah mana tahu rezeki itu masih pada kami.. pd rabu esoknya umi mimpi moto tu dijumpai.. umi hanya senyum tp umi kata tak tahulan kalau bole jumpa balik, biasa nya mustahil. Tadi dalam perjalanan pulang dari rumah.. umi memikirkan sesuatu sebab selepas kes kehilngan moto umid@nish diduga lagi tapi waktu itu ditempat kerja.. yg tu tak perlulah cerita.. biar Allah yang tahu dan umi harap dipermudahkan jua..

Dalam perjalanan pulan umi pandang sayu deretan moto di parking moto LRT.. umi teringat kata2 ini yang umi ucapkan pada kakak ipar umi..

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat serta hujan,kita menangis dan tertanya-tanya kemana hilangnya matahari.. rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi yang cantik.."

Alhamdulillah, percaya pada ketentuan Allah, andainya rezeki itu milik kita akan menjadi milik kita dan andainya bukan, Allah akan berikan yang lebih baik dari yang diambilnya itu.. ini pesan kakak ipar umi dan umi mengakuinya.. Sungguh umi terpikir petang tadi.. insyaallah Allah edangkan aturkan pelangi yang indah.. Alhamdulillah, motor itu telah dijumpai oleh pihak polis. Pecayalah, setiap apa yang terjadi ada hikmah yang tersirat dan kejadian ini mengajar umi untuk lebih sabar lagi.. =) Alhamdulillah.. tadi call abid@nish beritahu berkenaan motornya, dia call kembali katanya sedang menguruskan kematian.. Terima kasih ya Allah

Mimpi2 tu? Owh, hanya kebetulan sahaja.. Cume umi banyakkan berdoa minta petunjuk Allah setiap selepas selesai solat.. Itu je, hanya kebetulan mimpi itu betul.. namun ada lagi ujian Allah.. bila ada orang cube menggunakan nama comp babyumishop untuk mengaut keuntungan maybe dengan cara menipu.. nantikan entry selanjutnya.. yg ni pun ujian umi juga..

Salam sayang dari,

Jom Klik banner ni..


gif creator

4 comments:

mamawafiQ berkata...

alhamdulillah..dah jumpa..

UmiDanisH berkata...

mamaazim:
ALhamdulillah..Jumpa tapi da nyawa2 ikan je,huhuhu

ummu faqeh berkata...

jgn bersedih sahabatku..

n3 ini utkmu..

http://ummijannah.blogspot.com/2011/11/la-tahzan.html

NzA berkata...

Syukur Alhamdulillah...Allah menguji kita dgn brbagai2 ujian...setiap ujian ada rahmat disebaliknya.....