PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Rabu, 2 September 2015

Aktiviti anak-anak : UNO Block, Pembelajaran Skill fokus pada double Izz

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Bismillahirrohmanirrohim.. 


Banyak-banyak permainan, permainan apa yang korang dah bagi anak-anak korang main dan pada korang sangat-sangat menambah skill pembelajaran? Tentu ada bukan? Ada yang kata permainan vedio game sangat bagus untuk otak sebab mampu mengajak anak berfikir.. Ada yang kata akan terjadi anak-anak itu tidak banyak bergerak dan suka menyendiri jika hanya bermain vedio game.. Ada yang kata permainan dahulu kala seperti bermain teng-teng, polis centry, baling selipar dan lain-lain lagi adalah game yang menyeronokkan anak-anak malah membantu anak berkerja sama? betul ke?



Ni nak cerita sikit, sekadar berkongsi cerita dan pengalaman. Tempohari nak cari permainan sahiba, tapi terjumpa pula UNO. Oleh kerana cuti tiga hari tak kemana-mana memandangkan abiIzz xde, makanya umiIzz belilah UNO untuk sikecil double izz bermain dan asah bakat fokus mereka.

Jom layan gambar..

Main dengan makngah ida..

Dah pandai main.. So mainla kamu dua orang pula

Dah siap.. yang ni, umi bantu juga tarik bagi adik izz sebab dia tanak bangunan runtuh..
heheh, ada-ada je adik.. abang danish dah terer, memang nampak fokus dia

Ok, inilah UNO tu, murah je, beli kat Tesco Ampang

kalau main ramai-ramai memang syok.. nanti nak ajar diorg main yang diambil tu susun kat atas sekali sampai tinggi. So bole tengok cara diorg fokus dalam aktiviti.

Time solat 5 waktu

Apapun aktiviti diorang asalkan tak menyalahi akidah, dan selalu dahulukan Allah dalam hati.. itu juga satu aktiviti terbaik..

Jom share apa aktiviti harian korang bersama anak-anak.

Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur
UmiIzz ; Izzlynn
Id : 915911
Email : alynn_41181mr[at]yahoo.com
Hp : 013.202.8136


Salam sayang dari,


gif creator
gif creator

2 comments: