PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Sabtu, 24 Ogos 2013

Masalah kulit diatasi dengan SET D Kecantikan Shaklee


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Bismillahirohmanirrohim..

Selamat berhari raya semua, malam ini.. alhamdulillah Allah beri kesempatan untuk umi menulis. Dengan masa yang sedikit ini umiIzz nak share tentang kecantikan kulit, bagaimana menjaga kulit wajah agar bersih berseri-seri dihadapan suami =).

Kulit kita ada pelbagai jenis, ada yang normal dan ada pula yang berminyak. Kulit yang berminyak dan berjerawat sebenarnya adalah kerana pelbagai punca yang kita boleh lihat seperti :

* Kurang penjagaan kebersihan wajah
* Pemakanan yang tidak seimbang dan pengambilan makanan berminyak yang berlebihan
* Tidak meminum air masak secukupnya
* Pencuci muka dan product kecantikan yang tidak sesuai dengan kulit wajah
* Kulit wajah yang sensitif
* Hormon yang tidak sihat

Jerawat boleh dikawal dengan mudah jika seseorang itu mengamalkan pemakanan yang seimbang dan sihat, mengambil minuman air kosong/masak yang secukupnya dan menggunakan product kecantikan yang bersesuaian dengan kulit wajah. Jika kulit wajah  yang sensitif dan mudah naik jerawat ditambah dengan pengambilan yang tidak bersesuaian dengan kulit boleh menyebabkan berlakunya masalah kulit wajah menjadi lebih teruk.



InsyaAllah, dengan penjagaan pemakanan dan yang lain terkawal.. dan pengambilan suppliment yang bersesuaian boleh membantu dalam merawat kulit wajah. Kalau nak tahu, Shaklee ada jawapan untuk masalah kulit berjerawat dan mempunyai tompok hitam..


Vitamin B Compleks yang telah dilengkapkan dengan 8 B bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon selain ianya penting untuk pembinaan sel darah merah juga bertindak sebagai "spark plug" bagi menukarkan gula kepada tenagayang mencukupi.

Vitamin E sangat-sangat terkenal sebagai agen anti penuaan iaitu melambatkan proses penuaan. Selain antioksida yang terdapat didalamnya yang lebih hebat dari vitamin C, ia sangat bagus untuk mengelakkan abnormal sel daripada berlaku.

Vitamin C pula merupakan vitamin yang diperlukan oleh tubuh untuk antibodi, membantu dalam menganjalkan salur darah, kolagen, kecantikan dan untuk kesihatan yang lebih optimum.

Selain itu, amalan meminum air masak/ kosong/ dengan banyak dan secukupnya bergantung kepada berat badan kita amat membantu dalam proses penyerapanVitamin-vitamin yang kita ambil. Kurangkanlah pengambilan air manis atau yang tinggi kandungan gulanya agar penyerapan vitamin berlaku dengan baik dan lebih optimum.


Bagi mereka yang tiada masalah kulit dan kulit normal, pengambilan set D ini membantu andakelihatan muda jelita untuk suami.


Bagi anda yang ingin terus berurusan dengan pihak Shaklee untuk belian Set D Kecantikan Kulit, sila Klik link dibawah:

Klik : SET D KECANTIKAN KULIT










umiizz @ izzlynn
Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur (ID : 915911)
alynn_41181mr@yahoo.com
aisyizzlynn.com
babyumishop.com


Jika Salam sayang dari,
 

gif creator
gif creator

2 comments:

Mazni Azmi berkata...

Assalamu'alaikum Wrmbth, Alhamdulillah kami sekeluarga telah berhijrah kepada produk shaklee sejak 2 tahun lepas.

Banyak perubahan positif dapat dilihat, badan sudah lebih bertenaga dan Mazni pun dah hamil anak kedua selepas menggunakan GLA.

Alhamdulillah syukur sangat2. Dari internet ramai yang puas hati dan dapat
kecantikan shaklee, Makin ramai yang ingin mencuba produk ini. :)


Sihat luar dan dalam.
Memang best, lagipun produk ni halal dan 100% bahan semula jadi. Tanpa bahan kimia.

Tak perlu risau lagikan. :)

UmiIzz berkata...

@UmiIzzAlhamdulillah, tahniah untuk kandungan kedua bakal ahli baru tu.. Seronok saya dengar berita gembira tu.. Terbukti benar Shaklee sememangnya vitamin semulajadi yang sangat membantu kita menjaga kesihatan.