PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Selasa, 10 September 2013

Vitalea Chewable Multivitamin untuk kanak-kanak



Assalamualaikum dan Salam sejahtera,
Bismillahirrohmanirrohim..

Petang yang bahagia ni, umiIzz amik masa sedikit untuk menulis tentang pemakanan tambahan anak-anak. Selalu cerita makanan tambahan anak-anak yang umi beri adalah Mealshake dan Vita C Chewable. Kali ini umiIzz nak bercerita berkenaan Multivitamin untuk anak-anak.

Ramai ibu bapa mencari multivitamin terbaik untuk anak-anak memandangkan kebanyakkan kanak-kanak zaman sekarang lebih terdedah kepada makanan segera seperti McDonald, KFC, Pizza Hut sejak dari kecil lagi. Dan mereka lebih gemarkan makanan sebegitu berbanding makanan yang fresh mengandungi makanan seimbang seperti sayuran dan buah-buahan.

Diluar juga banyak terjualnya multivitamin yang kita sendiri kadang-kadang sangsi kandungannya dan kurang jelas. Dalam Shaklee, multivitamin yang lebih dikenali sebagai Vitalea Chewable untuk kanak-kanak mengandungi bahan semulajadi yang diperkaya dengan Vitamin-vitamin untuk memberi kesihatan optimum pada badan.

Kanak-kanak yang sukar makan ataupun demi kesihatan seharusnya mengambil Vitalea Multivitamin Chewable sebagai pemakanan tambahan bagi menambah daya tumpu diri dalam apa jua bidang yang diceburi tak kira dalam akedemi mahupun aktiviti luar.

Pengambilan Chewable Vitalea Multivitamin dapat membantu membekalkan 19 Vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh seorang kanak-kanak untuk membesar. Selain itu pembinaan Kalsium dalam tulang agar tulang kuat dan sihat juga membantu kecergasan kanak-kanak dalam pelbagai aktiviti harian mereka agar tidak mudah letih dan tidak aktif. Vitamin yang sangat baik untuk kesihatan tubuh badan kanak-kanak dan membekalkan vitamin B yang cukup untuk keperluan harian badan.

Sesuai untuk kanak-kanak berusia 4tahun ke atas

Perkara yang paling bermakna dalam hidup ibubapa adalah melihat anak mereka membesar dengan sihat dan kesihatan anak-anak itu adalah anugerah yang tak ternilai buat kita dari Allah. Namun jika sebaliknya ianya adalah ujian kasih sayang dari Allah untuk kita selalu mendekatkan diri pada Allah. Allah panggil kita untuk tidak terus lalai dengan dunia dengan ujian yang pelbagai agar kita tersedar dari kelalaian kita sendiri.

Betapa nilainya nikmat sihat itu, bila kita dah tahu menghargainya..


Abang ajar adik bersalam sebelum mengaji

Jika berminat untuk mengetahui lebih lanjut, boleh hubungi umiIzz..









umiizz @ izzlynn
Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur (ID : 915911)
alynn_41181mr@yahoo.com
aisyizzlynn.com
babyumishop.com


Salam sayang dari,


gif creator
gif creator

1 comments:

d0tbl0gsp0td0tk0m berkata...

kesihatan fizikal dan mental adalah raja segala nikmat......

bersyukur ketika sihat.....