PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Isnin, 17 Jun 2013

HB Rendah Ketika Mengandung??



Assalamualaikum dan salam sejahtera, Bismillahirrohmanirrohim... hari ini hari apa??? hari isnin UmiIzz.. hari yang semua orang tak suka sebab harinilah start kena datang office baut kerja.. Umi Iz pun kadang2 rasa macamatu.. Tapi bila muhasabah balik diri.. umiIzz patut rasa bersyukur dengan nikmat Allah kerana memberi umiIzz pekerjaan yang ramai lagi kat luar sana menunggu2 untuk tuah berkerja seperti umiIzz.. Umi Izz rasa, kalau uMi izz tak berkerja, bagaimanalah rasanya ya.. tentu sedikit boring sebab tak buat apa2. =) Waktu ini, anak kecil lagi memang terasa seronoknya berguling sahaja dengan anak2 dirumah tapi bayangkan jika mereka dah besar, duduk asrama.. tentu rasa sunyi je kalau tidak berkerja.




So hari ini umiIzz nak cerita masalah yang selalu dihadapi oleh ibu mengandung iaitu HB rendah. HB rendah kerab terjadi pada ibu mengandung dan kadang kala dikatakan pembawakan bayi. apa tuh umiIzz pembawakan?? Pembawakan ni ada orang kata ia terjadi semasa mengandungkan bayi (membawa bayi ketika dalam perut sahaja) selepas bersalin akan kembali normal sedia kala. UmiIzz pun ada mengalami HB rendah masa mengandungkan danial dahulu. Alhamdulillah, kembali normal bila umiIzz mengambil produk shaklee dari 9g/dl naik ke paras 11.5g/dl dan naik lagi hingga cukup 13g/dl.


Di Malaysia, antara masalah yang dihadapi ibu hamil selain masalah diabetes atau tekanan darah tinggi adalah masalah hemoglobin rendah (HB low).


Paras normal hemoglobin bagi wanita adalah di antara 11.5 hinga 16.5g/dL manakala lelaki adalah 12.5 hingga 18.5g/dL. Apabila paras hemoglobin tidak mencukupi, seseorang itu berisiko untuk mendapat anemia. Secara umumnya, hemoglobin ialah protein yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh tisu badan. Apabila sel darah merah yang matang dan membawa oksigen ini semakin berkurangan, di sinilah serangan anemia bermula.


Simptom awal anemia

Sentiasa letih
Pening kepala atau pitam
Apabila melakukan aktiviti fizikal, mudah mendapat sesak nafas
Warna kulit bertukar menjadi pucat
Penurunan berat badan
Kadar denyutan jantung yang cepat
Lemah daya ingatan
Antara punca masalah HB low
Kekurangan faktor penting seperti zat besi, vitamin B12, folat dan ‘erythropoitein’
Kekurangan hormon : Paras hormon tiriod yang rendah
Gangguan pembentukan sel darah merah seperti talasemia
Risiko anemia di kalangan ibu hamil
Peratusan tinggi untuk melahirkan anak pramatang
Pertumbuhan janin yang terencat semasa di dalam kandungan
Supplement yang dicadangkan


Vitalea iron formula:
Mengandungi zat bei yang membantu pembentukan sel darah merah dan menghasilkan sel darah yang sihat. Zat besi menjadi sebahagian daripada struktur hemoglobin yang membawa oksigen ke tisu dan sel


Vitamin C
Membantu penyerapan vitamin b12 dan zat besi. Vitamin C juga membantu pengeluaran hemoglobin dan meningkatkan pertahanan badan


B-complex
Meningkatkan sel darah merah dan hemoglobin. Shaklee B-complex adalah lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B termasuk B12 dan folat.


Awas!!
Elakkan minum kopi, teh atau minuman bergas selepas makan kerana minuman itu menyukarkan tubuh untuk menyerap zat besi
Elakkan mengambil vitalea bersama-sama dengan kalsium kerana kalsium akan melemahkan penyerapan zat besi.
Elakkan mengambil vitalea bersama segelas susu kerana susu adalah kalsium.
Pesakit talasemia tidak boleh mengambil Vitalea kerana mengandungi iron.
Set yang boleh diambil untuk masalah HB low
Euphoria Optimum Health - Set A mengandungi Vitalea, B-complex dan Vitamin C
Euphoria Pregnancy Set - Gabungan Set A dan Ostematrix@calcium
Energizing Soy Protein – Untuk kritikal anemia di paras 6-7 g/dL


Apa kata ibu-ibu yang mengambil produk ini?


1. Puan Hanila

" Hb sy dah naik ke 10.3 time checkup hr rabu lps. Hopefully lg 2 minggu checkup semakin naik"


Sebelum ini, bacaan Hb Puan Hanila berada di paras 9++ sahaja. Setelah 2 minggu mengamalkan set A, telah naik ke 10.3 - alhamdulillah..


2. Puan Rozilawani

Terasa sangat bahagia bila ofismate yg pregnant, sekian lama mengalami masalah low hb. Dari bulan ke bulan hb asyik 9+ gitu. Akhirnya saya cadangkan mkn vitalea iron formula menggantikan pil iron yg klinik bagi. Syukur alhamdulillah, dlm tempoh seminggu lebih je hb dan naik 11+. Pagi tadi dia punyalah risau nak gi cek up. Tak sangka hb dia naik akhirnya :)  - alhamdulillah"


3. Puan Shahanina

Kawan saya ada masalah low hb gak..tp dia nak cuba esp je..lepas 2 minggu dia punyala excited gtaw saya dia kata hb dia dan naik sebab makan esp"

UmiIzz

4. Saya mengalami HB rendah namun setelah mengambil Vitalea Shaklee, alhamdulillah.. HB naik cantik..


So kepada sesiapa yang berminat nak dapatkan Vitalea untuk menaikkan HB darah yang rendah, mohon email saya @ watsap saya di 013.202.8136.

InsyaAllah saya bantu anda dapatkan HB cantik dengan pengambilan Vitalea sebagai pemakanan tambahan anda.

Jika anda berminat untuk mendapatkan B Complex tanpa melalui saya, sila klik Link B COMPLEX dibawah untuk selanjutnya.

Klik : B COMPLEX








Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur (ID : 915911) 
Dealer Shaklee Kuala Lumpur
Email : alynn_41181mr [at] yahoo.com
Hp : 013.2028.136

 Salam sayang dari,


gif creator
gif creator

0 comments: