PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Sabtu, 6 Februari 2010

SKYNET GILERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!



Fast- Acurate-Reliable: ni paham ke tulis ni tapi cam hampeh punya service..

Arghhhhhhhhhh, petang ni umidanish takleh bersabar lagi... dipermain2kan oleh orang.. tahap kesabaran umidanish da macam atromen yg akan melepaskan serangan terakhir. Apekes??? Korang baca la elok2 apa yg umidanish tulisni.. Umidanish sedang menunggu satu parcell yg umidanish cek dalam report skynet diorg pos hari rabu... tunggu semalam tak sampai2, bila hari ni dapat call umidanish pun diberitahu oleh budak opis diorg akan sampai arini..tengahari pastu diorg bagi no.phone driver tu.. so umi pun call, dia kata macam udak opis tengahari akan sampai..

Tapi umi tunggu2 tak jugak sampai, pastu bila call driver, dia kata nak sent petang... umi bisingla janji nak tghari pesal petang plak, tp just cakapla kat dia janji td tengahari???xla bising2 pasal kononnya profesionallah.. xnak marah2... tapi, yg menjadi panasnya.... bila ditunggu2 tak juga sampai2 so abidanish call la dlm kul 3, mamatni cakap nak sent petang, da kul 4 tak sedap hati cekla kat report tracking skynet.. dia tulis

Date: 06 Feb 10 2:26 pm
Problem Code: PC005
Created By: KCL
Comments: CONSIGNEE NOT AT HOME/OFFICE. DELIVERY WILL BE RE-ATTEMPTEDDelivery has been attempted, the consignee was not present / company closed.

Huhuhuhu... mana tak bengang wehhh.. umi tunggu2 kat umah, takde sape pun datang.. sanggub umi cancell plan umi nak ke kenduri kawan umi.. bengang betulla.. camni ke cara buat keje? kita suruh dia msg if dia sampai , langsung tak, umi memang tak kemana pun duk tunggu2 brg je kat ruang tamu takut tak dengar bila ada org datang... kalau pos malaysia, bole maaf lagi lakan, tp kita guna perkhidmatan yg kononnya terbaikla.. pasni umi tanak da guna skynet.. memang umidanish serik sangat2.. korang2 doala bia barang umi tu betul2 selamat sampai, kalau tak, nangis umi..... huhuhuhu






11 comments:

mila.ibunajihah berkata...

aiseh..sabo ye umi danish. sy pernah try call diorg ni nak tanya rate postage, budak pompuan yg jawab tu terkulat2 je nak menjawab, dah kita tunggu2 dia kata...'akak, petang nnti sy call balik ye bg tau brapa rate' tunggu punya tunggu...sampai laa ni habuk pun tadak...hmm...

Ena berkata...

ho3.. camtu pon ader kan!.. sabar yeh!

Kak Dai Shaklee Sabah berkata...

salam...tertarik nak bagi komen sbb saya pun da terkena skali.camtu jugak dia kata kita takde kat umah sdgkan sepanjang ari duk umah.diorgkan ada no tepon kita.smlm pun baru je dapat parcel tp dia campak dalam pagar je.dengar dia hon skali je time tgh sibuk anak tgh meraung nak bg makan ubat.tp bila hubby sampai kat bawah tgk takde sape da pun.ingatkan takde,bile da tenang2 tgk2 ada kat celah2 tayar keta.
kawan ari tu siap talipon manager banyak2 kali dua hari kot baru dapat.tanak pakai service diorg da

|| NaFiRaa || berkata...

kalo ai pon hangin cam tuh!!!

UmiIzz berkata...

memang diorg ni buat keje tah ape2. Tak kisahla sampai lambat pun, kalau betul, bole je sabar.. tapi bole main2 kan kita bila kita call dia.. pastu note sedap je kata kita xde kat umah kan. mana x marah...huhuhuhu, sabarla umidanish.. sabar

mamaarifakeemaisy berkata...

lor ciannya..memang bengang kalo cenggini kekdahnya!.. siap bernote gitu lak..haish..suka2 letak ke hapa tu..!

Suziey Ahmad berkata...

sabooo..sky net is not the best..DHL still conquore the industry :) kalu xtrust pos malaysia..guna la DHL..

UmiIzz berkata...

mamalieyna,
da sabar la tu..huhuhu

suziey,
i like pos malaysia.. walaupun dia tak sehebat DHL, tapi dia jujur dalam menjalankan tugas..laipun adikku bertugas di situ le.. sama kamoo

Liya berkata...

huhuhu umidanish...saya faham apa umidanish rasa...Sama la saya skrg tgh bengang dgn perkhidmatan City-LINK yg sepatutnya brg customer saya dah sampai...sian customer saya duk tunggu barang yg dia order dgn saya...uwaaaaaaaaaaaa

ellis berkata...

salam umidanish....

terharu saya baca... terasa lak saya baca insiden umi...saya pun warga Pos Malaysia.. nk kata bagus sangat terserahla pada diri masing2...Apapun betul kata Umi, Pos Malaysia jujur dalam menjalankan tugas... Hidup Pos Malaysia...

Salwa berkata...

salam ziarah
terjumpa blog ni semasa bloghopping

saya juga pernah alami perkara tak best dengan skynet

customer service yang rude dan tak cekap

baguslah u share benda ni kat blog
hopefully skynet amik pengajaran (kalau dia baca la, mana tau kan)
tapi saya lepas ada pengalaman tak best dgn skynet tu
terus stick dngan post laju utk semua urusan biz online atau offline