PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Sabtu, 5 Januari 2013

ESP (Soy Protein Isolate Powder) Shaklee..




Bismillahirrohmanirrohim..
Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Semua tahu pasal Shaklee kan.. Ok umiIzz nak sharekan pengalaman umiIzz sendiri berkaitan dengan product Shaklee yang telah umiIzz sendiri guna dan keberkesananNya.

Umi dapat tahu berkenaan product Shaklee dah lama tapi umi bermula amik product ni dari kak N yang sangat arif tentang Shaklee, beliau merupakan dealer paling lama Shaklee dan mendapat tarikan meluas memandangkan beliau mempunyai anak buah yang ramai.

Masa umi memula sekali mencuba adalah Set Menyusu Shaklee. Masa tu umi berjinak-jinak nak buat trial Set yang sama macam kak N buat. Alhamdulillah, sambutan menggalakkan juga dikalangan kawan-kawan.. Memang betul product ni sangat baik utk penyusuan dan terbukti bila umi sendiri menggunakannya.

Bila masuk anak kedua, umiIzz nekad untuk menggunakan product shaklee seawal usia kandungan. Kenapa?? Biasanya umi alahan sangat teruk memandangkan umi ada problem gestik yang teruk. Bila gestrik teruk, tekak pula tak lalu nak makan dan tak biasa makan ulang2.. so gas-gas yang berada didalam usus menjadi aktif dan banyak. Itu lebih terruk lagi daripada mual loya..huhuh



So, bagi nak mengelakkan gas-gas tersebut berkumpul banyak, umi try tanya ada tak product yang elok untuk gestrik umi ni.. Kak N cadangkan amik ESP iaitu singkatan kepada Soy Protein Isolate Powder... Umi pun belilah dan minum ikut sukatan yang dicadangkan..

Alhamdulillah, kesan gestrik umi berkurangan dan umi tak perlu makan berulang seperti yg disuruh hanya mengambil ESP pagi dan makanan yang tidak berminyak, berempah dan pedas pada awal mengandung maka Gestrik umi tidak terlalu masalah. Alhamdulillah..

Selain daripada melegakan gestrik yang melampau didalam perut, ESP juga dapat mencantikkan kulit baby. Yang ni betul. Berbanding air soya di dalam kotak yang dijual dipasaran, ESP lebih baik diamalkan. Kebanyakan ibu mengatakan minum soya untuk mendapatkan bayi berkulit putih dan cantik tetapi ramai juga yang mengatakan meminum air soya di dalam kotak yang berada dipasaran terlalu banyak membuatkan kulit baby sangat sensitif. Pada umi sebagai pengguna ESP sendiri, umi lihat alhamdulillah danial mempunyai kulit yang agak cerah dan cantik dan tidaklah mengalami kulit sensitif seperti sesetengah baby yang berkulit cerah, alhamdulillah semuanya izin Allah.


Baby Shaklee

Baby Shaklee

inilah baby shaklee umiIzz.. Danial


Jadi, pada sesiapa yang mengalami gestrik dan tidak mahu mengalami alah teruk, sila lah dapatkan ESP dari mana2 Pengedar Shaklee sah atau boleh hubungi umiIzz (Dealer Sah Kuala Lumpur). Amalkan dari kandungan berusia sebulan bagi mengelakkan tiada selera untuk Minum ESP..

Disini umi nak cadangkan untuk korang yang nak meminum ESP. Mengikut selera umi... resepi ESP yang paling best adalah Holicks SEDIKIT suam bersama ESP... Atau ESP Banana Blanded... Jom Share Resepi Origenal dari UmiIzz..


ESP HOLICK..




* Ambil 2 sudu Holicks
* Tambah 1 sudu ESP
* Tambah 2 Sudu Susu Pekat
* Air Masak 500ml

Campurkan kesemuanya dan Shake hingga sebati selama yang anda suka.. Minum hingga menjilat bibir,heheh..





ESP BANANA BLANDED




* 1 biji Pisang dipotong dadu
* 1 Sudu ESP
* 3 ketul Ais Kiub
* 2 Sudu Susu Pekat Manis
* 1 Cawan Air Masa

Campurkan semuanya didalam blander dan bland hingga sebati, hidang untuk diminum... Anak-anak pun sukakannya..

So apa tunggu lagi? Dapatkan ESP sekarang dari umiIzz.. Sesiapa yang nak membeli ESP dengan umi, Sila emailkan kepada umi.

Sekian..

UmiIzzlynn
Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur
alynn_41181mr@yahoo.com

Salam sayang dari,
 


gif creator

0 comments: