PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Jumaat, 15 Mac 2013

Ostemetrik @Calcium Shaklee di Babyumishop




Bismillahirrohmanirrohim,

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Petang ni, alhamdulillah.. hari ni terajin nak mengupdate Blog sebab umi Izz sedang bercuti sakit.. sakit apa?? Malu nak cakap sakit apa hehehe.. umi kene ciken cop.. da beranak dua ni baru la nak kene nya pun..

So petang hari ni umi nak cerita berkenaan Ostematrik nama glamour bagi Calcium tentunya dari brand terbaik Shaklee. Kalau nak tahu, perempuan lebih banyak memerlukan calcium tambahan dalam tubuh badan kerana melahirkan anak dan juga menyusukan anak. Ketika mengandungkan bayi kalsium dalam tubuh si ibu digunakan untuk membentuk tulang bayi yang dikandung. Bayangkan betapa banyak kalsium si ibu yang diperlukan untuk membentuk tulang seorang bayi? Oleh yang demikian, calcium tambahan diperlukan kerana penyerapan calcium ibu terhadap bayi adalah penting dan banyak.


Susu mengandungi kalsium, tetapi tidak ramai yang suka minum susu


Selain itu, sesudah kelahiran.. Kalsium juga diperlukan untuk penghasilan susu ibu yang berkalsium tinggi bagi memberi imun yang tinggi dalam kandungan susu supaya bayi membesar dengan sihat. Selama dua tahun calcium disalurkan kepada si kecil demi kasih ibu. Bayangkan berapa banyak calcium kita yang diberikan?? Sebab itu sebagai ibu perlulah bijak dengan mengambil supliment tambahan yang baik untuk menjaga kesihatan diri agar dapat membesarkan anak dan menjaga keluarga dengan sempurna.

Apabila kekurangan kalsium, gigi akan sering sakit dan mudah rapuh serta rosak. Selain itu akibat dari kekurangan calcium juga, badan akan terasa lemah tidak bertenaga dan sering rasa lenguh2 badan dan tulang. Penampilan juga kurang menarik kerana kesihatan yang terjejas dan terganggu.

Akibat yang paling digeruni apabila kekurangan kalsium dalam tubuh adalah osteoperosis. Pereputan tulang terjadi dengan mudah jika kita abaikan pengambilan calcium dengan secukupnya. Jadi sebagai ibu yang mementingkan masa depan keluarga, amalkan pengambilan kalsium secukupnya kerana calcium yang mencukupi membuat ibu itu sihat ceria dan cergas sepanjang masa.

Kalsium adalah penting untuk pengecutan otot, pengaktifan oosit, membentuk tulang dan gigi yang kuat, pembekuan darah, penghantaran impuls saraf, pengawalaturan degupan jantung, dan keseimbangan bendalir dalam sel. Di Amerika Syarikat, antara 50% ke 75% orang dewasa tidak memperoleh kalsium yang mencukupi dalam diet mereka. Orang dewasa memerlukan antara 1,000 hingga 1,300 mg kalsium dalam diet seharian mereka.



Sebab tu, stok Ostematrik @Calcium sangat2 laris ditangan umi. Kalau sekali beli tu alhamdulillah, ada sahaja yang berkenan kerana memahami kepentingan kalsium dalam tubuh. Lagipun umiIzz sangat2 mengajak kaum ibu memiliki calcium dan memakannya mengikut jadual. Kalau kita nak sihat berpanjangan dan nak menimang cahaya mata dalam keadaan sihat, memandikan cucu kita, menggomol mereka, dari sekarang lah kita kena jaga kesihatan dan pemakanan serta mengambil supliment untuk kesihatan.

Sekiranya berminat untuk mendapatkan Ostematrik @Calcium @kalsium shaklee, bolehlah menghubungi umi Izz di alynn_41181mr[at]yahoo dot com atau terus mengisi form di babyumishop. link untuk senarai harga shaklee di sini.


UmiIzz
Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur
(ID : 915911) 
Dealer Shaklee Kuala Lumpur


Salam sayang dari,




gif creator
gif creator

0 comments: