PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Ahad, 8 Disember 2013

Omega Guard untuk IQ anak Cemerlang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Bismillahirrohmanirrohim..

Hari ini, umi berkesempatan menaip bait ayat di ruang kecil umi. Mungkin tidak seaktif teman blogger yang lain tetapi tetap menyampaikan ilmu dan berkongsi pendapat dan idea sendiri. Melalui tajuk diatas, ramai yang mungkin tahu apa yang ingin umiIzz perkatakan.

Tak asing lagi, semua dah jelas dengan Omega Guard.. namun umiIzz tetap ingin kongsikan kisah omega guard disini memandangkan ada dikalangan pembaca umiIzz yang baru.. dan cuba mencari maklumat, maka tidak salah umiIzz kongsikan.

Sebelum ini umiIzz ada bercerita tentang Omega Guard untuk ibu yang mengandung di sini. Kelebihannya bukan sahaja untuk wanita mengandung malah untuk mengurangkan risiko nyanyuk dan penyakit jantung.

Apa Kandungan Omega Guard?

Omega Guard minyak ikan yang terbaik di dunia, kerana mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi iaitu antaranya EPA (Asid Eikosapentanoik) dan DHA (Asid Dokosaheksanoik). EPA berperanan untuk menyihatkan jantung dan sendi dan DHA pula penting dalam fungsi-fungsi otak. EPA dan DHA tidak dihasilkan dalam tubuh manusia, ia hanya boleh ditemui dalam ikan laut dalam.

Jika anda memerhati kebanyakkan iklan susu formula menekankan kelebihan produk tersebut yang kaya dengan DHA dan EPA. Mengapa? Ini adalah kerana DHA dan EPA membantu dalam perkembangan otak anak anda serta kesihatan retina matanya.

Menurut kajian yang dilakukan selama lebih 30 tahun oleh Dr. Bruce Holub iaitu Professor Emeritus of Nutritional Science dari University of Guelph, Canada, DHA dan EPA sangat penting untuk mengoptimakan fungsi saraf otak dan mata (menyumbang kepada tingkat keupayaan belajar dan perkembangan mental) untuk kebolehan berfikir, melihat dan juga mendengar dengan jelas. Pengambilan DHA dan EPA yang mencukupi juga dapat mengelak dan mengawal penyakit jantung (cardiovascular disease) dan juga penyakit-penyakit kronik yang berhubungkait dengan jantung.

Apakah manafaat DHA dan EPA?

Pm UmiIzz : alynn_41181mr[at]yahoo.com

Manfaat terhadap Kanak-kanak

Perkembangan otak dengan pantas mudah memahami lebih cepat dan mengingati lebih kuat

Kanak-kanak di usia awal memerlukan kesemua nutrien dalam piramid makanan untuk melengkapkan pertumbuhan dan perkembangan yang optimum. Walau bagaimanapun, pemilihan makanan yang kurang berlemak, berkolestrol dikawal sepenuhnya oleh kebanyakkan ibu bapa. Sebenarnya terdapat beberapa jenis lemak yang diperlukan oleh kanak-kanak untuk membentuk tubuh badan yang sihat dan minda yang cerdas.


Tenangkan kejang epilepsi dengan cangkok sel otak

Untuk mendapatkan kesihatan yang baik, anak memerlukan kandungan lemak seperti linoleik asid dan alpha - linolenik asid yang juga dikenali sebagai asid lemak perlu. Asid lemak perlu adalah sejenis lemak yang perlu diambil dari makanan. Hal ini kerana, badan manusia tidak mampu untuk menghasilkannya sendiri. Kedua-dua kandungan ini boleh di dapati daripada lemak sayuran serta produk tenusu seperti susu. Alpha - linolenik asid akan ditukarkan kepada Omega - 3 yang juga amat penting dalam membantu otak kita berfungsi secara normal. 

Omega terbaik untuk IQ kanak-kanak, dapatkan Omega Guard Shaklee dari umiIzz, PM segera












UmiIzzlynn
Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur
(ID : 915911)
alynn_41181mr@yahoo.com

aisyizzlynn.com
babyumishop.com


 Salam sayang dari,



  gif creator
gif creator

0 comments: