PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Jumaat, 28 Ogos 2009

RamadhaN al MubaRAk

Salam RamadhAn alMubaRak.. mungkin tak terlewat lagi Untuk uMi ucaPkannYa pada SemUa pemBaca Muslim sekaLian.. MemandangKan umi yang sanGAt2 sibuK, jadi umah Umi ni sediKit sunyi daRi beriTa2 terkIni.. Bukan sahaJa uMi siBuk di ofis dan diruMah malah uMi juga sibuk menghayatI ramaDhan... bulan mUlia ni uMi dapAtkan seberapa banYak memBaca alQuran disamPing memJaga sikecil uMi yang semAkin aktif..JadinYa nak menyentuh bloG memAng tidak berkesemPatan.. sekeJap2 dapaTlah.. harini pun pagi2 lagi memanDAnGkan hujan diluar masih berbasah.. dan telinga masih ingiN mendenGar alunan zikIr darI ustaz Dr. BadruL amIn Bahron sedikit masa umi curi untuk menuLis, memaNg rindU pada kawan2 yg berceriTa namuN hati ni terasa lebiH rindU padaNYA..

AlHamduLillah da semInggu melayari RamaDhan alMubarak.. mudah2an ramadhan kali inI dapatlah kita semUa manfaat yang besar.. Cube mencari hidayAhnya, cube mencarI rahmatnya.. Manatau ini ramadHAn terakHir buat kita, kita pun tak tahu... ya AllaH, berilah ku kesempatan mendidiK anak keciL ku supaYA menjadi anaK yang soleh.. daN beriKan ku kesabaRAn yang tingGi agar aku dapaT menjadI isterI yang solEh dan iBu mithali buat suamI ku dan Juga anaK ku..

Pada kawaN2 semUa, selaGi ada Masa.. seLAgi berkesempaTAn, sebutlah namanYa sebanYAk mungkin.. aGAr kita sentiasa mengingatINya yang banYAk memberI kita kesenanGan dan kelaPangan sebelum kegelapaN dan kesempiTAn menanTi kita disana.


Ingatkan ianya.. panduan kita semua disana..

Pagini uMI ada ceraMAh aGama.. tajuknya pengHayataN RamadhAn alMubaRAk.. mudah2an menDapat iLmu untuK dikongsi bersaMA..













3 comments:

yantz-yeem berkata...

yessszaaa....masa nie lah nak wat amal ibadah byk2 kan...ko nie ayat cam ramadhan tahun nie last jek...seram gaks aku bc...ye lah setiap masa kita kena sentiasa ingt mati kan...trimas kerana mengingati aku yg kekadang alpa ini...

nza berkata...

sama2 lh kita memperbnykkn ibadah...

UmiDAnisH berkata...

Yantz..

ku mengingati diriku yang makin hari makin lupa ni..huhuhu

nza..

Ya,sama2lah kita banyakkan amal soleh