PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Selasa, 3 November 2009

Malaysia vs SAudi AraBia

Salam pertemuan semuLa dan salam kerinduan daRi malAysia buaT aBi di Saudi Arabia.. sEmalaM uMi bercutI menGhabiskaN masA denGaN danISh, neneK danISh dan Opah.. badAn dan otAk maSih leTih, tup tup tup... petang tu Umi di Serang selesma.. Udahnya paGi ni uMI bersama seLesma terPaksa p kerja bingBang Bos pk uMI suke MEmonteng almaklumla sejak ada anaK ni, keraP gak amik cutI reHAt, bos jeleSsss tu paSAl kekAdang di cam lain maCAm, ekekeke sorY bos


Okey.. bab ContesT ramaI gak yang da joInsss, alhamdulillaH samButan aGak memeranJatkan daN masa masIh paNjang untUk meLEngAh2kan entry korang diPos.. anto pat2 sikit, taKut Umi tutuP awaL je, ekekekeke.....
sepanjaNG minggU lepAs umI memAng siBUk denGAn urusaN aBi yanG daH nak beranGkat.. dok paCking2 baraNG, dok BUngkus2 baranG/haDIah bdaY aBI, psssss.... danish kita punya suprise menJAdik

TapI sepaNjang MInggU lepas gak aBI sibuK memaNJang... masa UntUk kiTa tak de kAn daNISh.. cian anAK uMI.. nak buaT macamAna saYANg, dah aBI mu bekerJA dan Orang Kuat bahAgian dia, kita relaKAn je la.. taPi aBI semPat juGA baWAk kiTA jenJAlan kan... :)


Pagi AHad tu, uMi namPAk abI macaM bermalaS2an nak p ke peJabat.. Umi taHU aBI naK maIN dan LuAngkan maSA denGAn daNISh.. taPi naK wat camNE masIh ada uruSAn laGi yaNG perLu aBI uruSkan.. Inilah gamBAr danISh bersantai dengaN aBi paGi tu kat umah.. aBi sekCi sikit.. uMi suruH pelUk ngan banTAl.. nnt org nampak pulok.. Masa Ni rambut aBi masIH laGi terpAcaK..


PETAnG TU Abi puLang denGAn wajah baru.. aBi sudaH berAMbut pendekkkk.. diseBAbkan ruPA aBi laIn daNish tak mau ikuT aBi kuikuikui.. tapI suaRA Abi maybe daNish cam Kut.. so da lamA camTu baRula melekaT denGAn abI balik.. hehehehe budak bertuaH.. adeke nanGis2 tanaK ikUt masa Abi baRu nak aMIk dia..



inile waJAh aBi seLEpas di gondolkan rambutnya, samakan dgn rambut danishhowh, nnt umi cite al;kisah danish motak..

PakNgah Umi saMPai jaM 5peTAng, pak nGah makan2 paStu mak Ngah aBI puLang samPai denGan anK2Nya menZiarahi aBi.. Tak samPAi baPE miNIt aBi kuar.. taPI tu pun Mak nGAh aBi da baLIk awAL2 keraNA soMi mak Ngah da Bagi LoncenG baLIk... kak long kata, ibu.. ayah tepon suruh balik sebab da pUkul 6 kak aMY nama mak nGAh abI pun kelam keliBUt pulAng tak semPAt maKAn. KatanYA takpelaH tak sempaT makAn, syurga menanti kat rumah... huhuhuhhu, syurga untuk mu nnt..


LepaS kaK amY mak nGAh pUlanG.. oPAh pun mucuL deNGan riUh renDAhnya keraNA namPAk daNIShh.. suaSAna bertukAr menJadI riUh biLA opaH maIn denGAn daNISh.. besela opah danISh tu cerIA orgnya selaNg 15 minit keliBAt Mak teH sekelUArga samPAi.. uMI inGAtkan mereKA nak iKut menGhantar aBi.. rupanYA perdebatan berlaKU.. dok paksa2 kaMI naIk satu kete 6 org... adehhhh sabO je le Pak teh.. kalau tanak ikut nganto tak yah le paksa2 org berimpit2 da la kakI nenek danISh saKit..deNgan daNISh Yang camtu, nasib dia baIk masa perGi tu tDo.. baLik je tanak tdo dipanGku.. dok ngeliat2 ngeliot nak tempat luas.. alAsannYA kne naik kete 6 org tu sbb Nak tulun le sgt2 tunJuk jAlan, taPi sesaT le Jugakk balIk tu..UdahnYA.. Umi yanG tunJuk aRAh pUlang keRumah.., saje je diamkan diri sampaI sesaT.. seBab ada yang lebih panDAi.. ekekekek apeLAh oPah.. kata taU jalaNNnn memaNg jalan2 la kami sume..adehhhh... alHAmdulillaH samPAi jUA ke jaLAn yang benar.. :)amin


emmm samBUng masA nganTo aBi.. kAmi semPAtla bersanTAi2 seBElum menINggalkan aBi n de genG.. ada Jugakla picture2 yg semPAt pak ngah umi snap gambar kami.. alhamdulillah, uMi lepaskan abI denGAn peNuh kerelaan dan keBahagiaaN kerAna aBi bertUgas dijalanNya..Jom layan Gambor..



Terima kasih buat merekA2 yang terlibat yang mana datang berziarah, yang mana ikut mengHAntar... TQ bebAnyak..AbI terbang kul 1.15paGi dan tIba di MadiNah jaM 11.20 pagi.. ApepUn uMi haRApkan kaLian kenGkawaN menDoakAn keselAmatAn Abi daNISh perGi daN baLIk.. Buat Abi, jaGA kesIhaTAn sepAnjaNG aBI diSAna, seBAb kalAu aBi deMAm, Umi jaUh kaT sNi xdaPAt jaGA aBi.. Umi, daNISh dan kelUArga yaNG laIn senTiaSA menDoakan yang terbaIk bUat aBi selaLu..

PakngaH umi yang tolong Anto kamI sekelUarga.. Tq pakngah..

SAlam kerinduan buaT aBi yaNG jaUh..




4 comments:

|| NaFiRaa || berkata...

semoga selamat pergi dan balik~ aminn..

[-suziey-] berkata...

eh dh gonjeng ..heheh:D

nza berkata...

mesti ummi sdg rindu kt abi danishkn...brsabar lh ye...

mamalieyna berkata...

waaa rindunyer pasni.. :P