PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Sabtu, 9 April 2011

Telur ohh telur...

Kenapa mesti ada telur klon?? Berniaga kira nak untung je ke?? Tak pikir keburukkan yang akan menimpa sipembeli... huhuh..



Baru2 ni ada beli telur sepapan di carefour.. kebanyakkannya bila di pecahkan telurnya akan bercampur antara kuning dan putih. Kekadang tu siap terlekat kat kulit isinya... bila jadi macamni, tindakan paling cepat umidanish buat ialah membuang isi telur terus kedalam singki.. Dalam hati memang terpikir membazir tp pikirkan mungkin telur TIDAK ELOK UNTUK DIMAKAN so umi biarkan sahaja..

Telur ni selalunya umi akan buat telur dadar, sebab abi kata kalau makan tomyang buatan umi wajib ada telur dadar.. (sedap ke tomyam umi,b?? ngeee) Kadang2 bila mood makan danish berselera dia akan ratah camtu je telur dadar tu.. tp sila fahamkan yang dia hanya akan amik isi telur dadar bermakna dia akan korek isi dalam telur dadar dan amik yg berwarna putih sahaja.. huhu..

Tapi sungguh umidanish tak sangka akan ada telur klon.. Owh manusia kejam nya kamu menganaia sesama manusia??? So korang semua, berhati2lah kalau ingin menggunakan telur sebagai menu tambahan harian..

Telur yang baik dikatakan memiliki putih telur yang agak pekat dan tidak cair malah kuningnya berbentuk bulat apabila dipecah dan dikeluarkan dari kulitnya.. so hati2la yer..

Salam sayang dari,

Jom Klik banner ni.. besar faedahnya..

gif creator

6 comments:

BabyIntan berkata...

Mmg teruk betul kan! Eee...geram btl bila dgr 'telor' pon nak di klonkan.

Itu kan makanan :(

Once dah nampak mcm tak betul je telur tu bila di pecahkan, mmg seharusnya di buang terus kan...biar lah membazir dr makanan yg tak elok masuk ke dlm perut kita.

Latest n3: Monkey Smile!

Wonderful Life with Mary Kay berkata...

macam mana lah dorg proses telur tu ek? ni lah kalau hati dh dipenuhi tamak haloba, mangaut keuntungan tak kira apa

UmiIzz berkata...

BabyIntan:
Memang depa ni tiada kesedaran dalam isu penyakin yg da bertambah2 jenis agaknya tu pasal mereka tak peduli janji masyuk.. so kita kaum ibu yang kerap masuk dapur kene berhati2.. demi org tersayang..

UmiIzz berkata...

Liza:
Tak takut hukum tuhan agaknya.. masyaAllah.. moga kita semua terlindung dari anaiya sesama manusia

mamaarifakeemaisy berkata...

memang bahaya la, sbb diorang guna chemical yg bleh menyebabkan penyakit kan..aduhai..kejamnya manusia...tu kira nak membunuh dh tu..klon2 brg makanan..hu~

apapun eina tak pernh jumpa lg, mmg kena hati2lah..huu~

ibu MZW @ farah idayu berkata...

waah...saya sgt geram + emosi bila bab makanan yg sepatutnya berkhasiat nih jd racun akibat diklonkan..adeh! semoga org2 yg x bertangungjawab ni diberi balasan setimpal!!