PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Jumaat, 7 Februari 2014

Shaklee Kuala Lumpur : Vitamin C Shaklee buat kulit saya ditegur cantik

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Bismillahirrohmanirrohim..


Kulit kita memerlukan vitamin C untuk lebih segar, sihat dan berseri. Namun tidak semua orang mampu untuk memakan buah limau setiap hari memandangkan kesibukan harian dan pelbagai rutin yang dilalui. Jadi bagaimana untuk mengatasi masalah ini?




Vitamin C sangat baik untuk membentuk kolagen dalam tubuh.. Ramai orang berebut2 untuk mengambil Vit C kerana Vit C membantu kita kelihatan lebih berseri dan segar. Vit C Shaklee tak Sama dengan Vit C brand lain kerana Shaklee menggunakan bahan semulajadi yang selamat dan tidak mengandungi bahan sintetik..
Nak tahu tak bagaimana orang yang kekurangan vitamin C?? Mereka yang kekurangan vitamin C akan ada simptom-simptom bawah ni..
  • Mudah tertekan / Stress - sering letih dan lemah
  • Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik, tapak kaki keras dan kasar
  • Luka yang lambat sembuh
  • Mudah selsema / bersin
  • Wajah nampak tua dari usia (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen)
  • Mudah dapat ulser
  • Mudah demam / antibodi tak kuat
  • Gusi berdarah Salur darah mengecil
  • Sakit sendi
  • Tanda lebam pada badan
  • weight loss (bukan kurus sihat tp kurus yang tak sihat, lemah dan kusam)

So, jika ada diantara simptom-simptom diatas pada anda, sah-sahlah yang badan kita ni kekurangan vitamin C.. Vitamin C Shaklee berbeza dengan vitamin C lain kerana Vitamin C pertama yang natural dan bertindak secara ‘Sustained release’, berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam. Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam.
Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7biji setengah oren. Membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg..Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C..( elak salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, elak vitamin c dr cepat teroksida dan merosakkan sel). Ada dalam bentuk yang boleh dikunyah. Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan.dilepaskan kedalam system tubuh secara perlahan mengikut keperluan.



MANFAAT UTAMA :
  • Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.
  • Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.
  • Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

Siapa MEMERLUKAN Vitamin C?
Perokok, org yg mudah stress sebab stress akan memusnahkan vit c dlm badan, org yg makan pil perancang sebab pil perancang jugak akan serap vit c dan akibatnye vit c akan musnah cepat dlm badan, org yg nak cantik kulit atau yg ade masalah kulit berjerawat atau eczema perlukan vit c utk membina kolagen kulit yg sihat dan perbaiki tisu kulit, semua org yg inginkan kesihatan yg baik sebab vit c menyokong sistem imun dlm badan dan mengurangkan demam selsema yg berpanjangan..sebab tu dlm family wellness ade termasuk vitamin C antara vitamin yg perlu diambil utk semua org kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi keadaan.

Antara pengalaman saya dengan Vitamin C sustained release 500mg :

Pengalaman saya : 

Suami UmiIzz memiliki resdung dan alahan yang teruk. Setiap hari beliau akan bersin dan selesma. UmiIzz wajib sediakan air suam panas dan tisu 2packet untuk dia menguruskan selesmanya. Dengan izin Allah, Alhamdulillah dapat di control dengan sangat baik, selsema, demam yang semakin berkurangan yang menunjukan peningkatan yang bagus untuk antibodi suami umiIzz.

UmiIzz pula negalami kulit wajah kusam, kulit umiIzz cerah tetapi tidak berseri. Sejak mengamalkan Vita C Shaklee, hasilnya memberansangkan.. Seoalah-olah bertukar menjadi kulit lebih muda kerana berseri-seri dan ramai yang menegur, eh lainnya wajah umiIzz.. Tidak perlu pakai apa dah berseri kalau tepek bedak arab.. aduhai... Fikirkan sendirila serinya =)

Sesiapa yang nak kan Vita C, boleh hubungi umiIzz.









Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur 
UmiIzz ; Izzlynn 
Id : 915911 
Email : alynn_41181mr[at]yahoo.com 
Hp : 013.202.8136 


Salam sayang dari,

gif creator
gif creator

0 comments: