PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Selasa, 30 Jun 2009

Kenapa Cloth diaper ??

Hii, semua.. lama umi tak update blog tapi sempat jugala umI p tgK2 bloG kenGkawaN yg besT2 entrY memAsing.. ada yg Jumpa gitu2 reRaMai.. wah, bestnyer.. umI tak berkesEmpatan langsung nak join.. Lain kaLi uMi naK joiN ye mamaaQeel.. Tahniah buaT mu..

Ok, lamA da tak buAt entrY so ariNI mOOd uMi nak berCErita berKEnaaN cd. Al makLUmla nak gaK baGi inFo kepAda seMua.. Ada Tak koraNg beLi beriTa minggu (minggU ke 3 bulaN jUn) haaa.. ada cerIta berKEnaaN Lunatots disiArkan dalAm tu dan ada PengetAhuan yg kita dapat kalaU kita adA maSA uNtuk meMbacAnya..

Umi naK berCEriTA berKEnaAn keSAn keTEruKkan yaNg akan berLaku kePAda mereKA yg maSih berDisposaBle diaPEr. KajiaN yg diJalankan keSAn ruAm yg MeningKat terJadi diKAlanGan baYI2 yg berTErusaN menGGunakAN Dispo Diaper maLAh penCemaRAn buMi turUt saMA terjeJAs denGAn pemaKAian Dispo diaper yg berlelUAsa sume oranG tahU, tapi ada yg Buat2 tak taHU. Cube tenGok gamBAr ni.. inI adaLAh gamBAr reAl seorang babY yg coMEl yaNg uMi aMbIl gaMBArnYA diseBAbkan oleH peMAkaIAn Dispo Diaper. KasihaN baYi terSebut, muJur jeniS tak meRAgam.. Umi teNgok meLeceT keSan darI rUam dan kaTA uMinya ada Sehari tu meleCet itu menyeBAbkan daRAh menGAlir darI kesaN meleCEt itu.. aduhai.. sakitNya naNgis uMi tu tenGok keAdaan baYinya.





melecet akibat???




Sume OranG taNYA paDA uMi, aPA beZanYA Cd ni denGAn laMpin daHUlu, Umi pernAh ceriTakan entRy terSebut diSini . paLIng ketaRa baGI Yang daH memUlakaN Cd, meReka daPat raSAkan kemOdeNAn Cd terSebuT tanPA meNyusaH or memeNAtkan or meleCehkan. Malah menYEronoKKan baGI iBu2 yaNg menYayanGi baYi meREka denGAn menGuruSkan CD meReka.



SekaRang ni, semeNjak CD LunatOts diseBArkan kebAikkannya di maJAlah dan surat Khabar keBanyakAn meREka tercaRi2 unTuk menDapaTkan Cd yang lemBut ni. Cdt terseBut boleH didaPati di babyuMishop denGAn harGa yanG berpatuTAn daN mengikut kehenDak kaUm ibu. Ada 2 piLihan yaNG boleH anDA piLihkan untUk baYi kesaYAngaN anDa, daN raMAi juGa berTAnya kepAda sAya, aPAkah perBEzaAn anTAra VelcRo daN ButtoN.. so terLanjur tu biaRlah uMi terAngkan anTara Button daN velcro beze nya satu berbutton dan satu laGi menggunakan pelekAt fastener seperti pelekat kasut yg diorg buat zipp zapp palas tu. Velcro Cd lebiH praktikal berbanDing button sekiranYa anak diuruskan oleh rumaH penGasuh keRAna ia mudaH dipaKAikan kePAda baYi kitA yang semAkin aktif maNakaLA CD button nampaK lebIh keMAs dan tahaN laMA seRta saNGAt seSuai baGi baYi yaNG bAru Lahir daN beLum laSAk.




velcro tap




button



Juga TErdaPAt Velcro CD yg terTulis i luv dirt dan earth saveR in TrainiNg di bahAgian pUngguNg. Nampak cute sanGAt bile diorg hanYA ber CD.. =)




velcro wording




BeZA anTAra CD lunatots denGAn brAnd laIN? baGi mereKA yaNG menGGunakAn braND selaiN luna pasTi menGetahui perbezaAn materIAlnya maLAh Pihak Luna sanGAt2 mementinGkan kualiTi daN after sales service. bOleh jUga meLIhaT maps showroom babYumishop disni


maRIlah kiTA sebAgai iBubaPA prihatin terHAdaP kesiHAtan baYI kita, mUngkin paDA maSA sekArang beliAu siHat tapI sape Tahu kesaN akAn daTAng ketikA pembesaRAnyya?? waLau apapUn uMi doaKAn mereKA sihat seBAb uMi sayANgkan babY2..











1 comments:

alizmiealya berkata...

> shiannye bb tu ummidanish..
> hopefully dia recover soon bile pakai cd..mesti pedih kalau kene air tu..