PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Khamis, 19 Mei 2011

Ujian Nya

Assalamualaikum dan sejahtera,

Sekadar untuk peringatan diri sendiri.. bila kita bahagia, kita lupa keperitan2 dan ujian yang penah kita hadapi.. betapa waktu itu kita berjanji padaNya untuk berubah dari baik kepada terbaik.. namun ianya janji pada waktu itu.. betul kan?

Itulah yang dinamakan manusia.. Lupa, alpha.. kita tak pernah berpegang pada janji kita pada Allah. Sedangkan dalam rahim lagi kita telah berjanji untuk menjadi khalifah dimuka bumi namun kita tetap alpha.

Namun hanya dengan ujian la kita akan mengingatiNya, jadi kita wajib bersyukur dengan setiap dugaan yang diberikan kerana Allah menyayangi kita. Dia ingatkan kita supaya mengingatiNya dengan ujian yang diberikan. Namun sesetengah yang tidak mengetahui akan mengatakan dan bertanyakan kepada Allah kembali "kenapa daku diuji, kenapa mesti aku yang menghadapi"

Apa yang perlu kita lakukan setelah kita diduga??? Pastinya yang kerap dilakukan oleh kita hanyalah berusaha, berdoa dan tawakal kearah yang lebih baik.

Ya Allah, andai ini ujian mu.. aku redha ya Allah.. kau berilah petunjuk jalan kebenaran Mu disebalik semua ini..

Salam sayang dari,

Jom Klik banner ni.. besar faedahnya..

gif creator

1 comments:

dotblogspotdotkom berkata...

kita lupa dengan 2 perkara...

sihat dan waktu lapang....

selalu lah bersyukur