PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Ahad, 9 Mac 2014

Berdoalah, banyakkan berdoa untuk MH370

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Bismillahirrohmanirrohim

DaripadaNya kita datang dan kepadaNya kita kembali.. Hidup ini pinjaman sementara, dan kita semua adalah milik Allah. Kita tak tahu, apa terjadi esok dan kita tak boleh ulang masa yang telah berlalu semalam. Semuanya aturanNya dan semua kehendakNya.



Kehilangan pesawat MH370 memberi kesan kepada kita semua, rakyat Malaysia malah keluarga bagi penumpang warganegara lain turut sama terlibat dalam penerbangan tersebut turut sama terasa kesedihanNya. UmiIzz pula rasa sebak malah tak tahu nak cakap macamana kerana semua itu urusan Allah dan telah pun Allah tulis untuk kejadian itu.



Allahuakbar, maha besar Allah SWT. Hanya Dia yang tahu dan hanya dia yang sebaik-baik penolong. Kita sebagai hambaNya hanya perlu berusaha dan berdoa. Dan jika bukan kerja kita sebagai pencari dan penyelamat, cukuplah kita titipkan doa dan doa  agar semuaNya dipermudahkan dan selamat.

Tak perlulah kita menambahkan lagi pelbagai spekulasi yang kita sendiri tak tahu sahihnya. Cukuplah kita menginsafi diri kita sendiri dimana yang terjadi ini adalah ujianNya kepada kita supaya kita sedar dari lamunan dan sentiasa memohon taubat dariNya.

Dalam duk cerita dimana-mana tentang MH370, kelam kabut dan serabut membuatkan UmiIzz sangat berdebar-debar bila mendengar berita yang disiarkan di kaca tv. Dalam pesawat tersebut pula, ada kenalan umiIzz di FB, sungguh umiIzz rasa tak sedap hati malah rasa takut. Bukan kerana apa, kerana memikirkan apa sebenarnya yang terjadi. Nak dijadikan cerita, AbiIzz yang dah faham bila umiIzz rungsing je cepat2 dia hulur B Complex, alhamdulillah sangat membantu. Rasa tenang dan tak de lah rasa nak memikir sangat akan nasib ibu-bapa mahupun anak-anak yang berada didalam pesawat MH370. B Complex ini sangat unik kerana pengambilannya banyak mana pun tidak menggemukkan malah  memberi lebih ketenangan dalam diri si pengambil. Kalaupun anda seorang student dan mengalami stress akibat peperiksaan semakin hampir, cubalah B Complex, anda akan rasa tenang untuk tumpukan pelajaran anda. Malah tidak sedikit pun anda rasa tertekan dek kerana tidak cukup tidur mahupun terlalu banyak yang perlu anda ulangkaji.



Apakata, selaku rakyat Malaysia, tak kira kenal mahupun tidak sama-samalah kita lakukan solat hajat untuk mendoakan kesejahteraan semua yang terlibat malah dipermudahkan oleh Allah atas setiap urusan yang terlibat.



Apapun semuanya milik Allah. Jangan lupa usaha kita untuk berdoa dan terus berdoa. Hentikan segala percakapan kurang enak dan tuduh menuduh kerana kita tidak dapat apa pun dari perkara tersebut malah menambahkan lagi dosa dari pahala.

Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur
UmiIzz ; Izzlynn
Id : 915911
Email : alynn_41181mr[at]yahoo.com
Hp : 013.202.8136


Salam sayang dari,


  gif creator
gif creator

0 comments: