PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Rabu, 19 Mac 2014

INFO SIHAT : MENTEGA ATASI KULIT TERBAKAR?

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Bismillahirrohmanirrohim..

Ramai yang percaya bahawa mentega atau marjerin mampu melegakan kesakitan pada anggita badan yang terbakar. Walaupun ia kedengaran sesuai, namun tindakan ini mampu mengundang pelbagai jangkitan lain pada kulit. Derek Van Amerogen, MD dan pengarah perubatan Humana VItality memberitahu mentega akan mengunci bakteria pada tisu. Jika anda tidak mahu bergantung pada Krim antibiotik daj perubatan farmasi untuk melegakan kecederaan ini, gunakan sahaja aloe vera berbanding mentega.




Biskut mentega, kek mentega, roti mentega, dan segala-gala yang berkaitan dengan mentega sangat-sangat menyelerakan lebih-lebih lagi anda seorang peminat mentega.. Nyum-nyum gitu.. Bagi UmiIzz, apa sahaja yang ada berkaitan dengan mentega, orang akan kata wah sedap, ermm nyummy..



Dalam zaman moden ini, penggunaan asid lemak trans ini amat berleluasa hingga hampir mustahil untuk seseorang mengelak daripada memakannya setiap hari. Hampir semua makanan proses menggunakan asid lemak trans seperti mi segera, biskut, kuih-muih, kek, pastri, kerepek, donut, kentang goreng dan jajan. Kebanyakan makanan ini menggunakan marjerin atau mentega.



Asid lemak ‘trans’ terhasil daripada minyak tumbuhan yang ditambah hidrogen melalui proses hidrogenasi untuk menjadikannya pepejal seperti marjerin. Tujuan proses ini dilakukan untuk menambah kestabilan makanan dan melambatkan tempoh makanan itu menjadi rosak. Malangnya proses ini menyebabkan terhasilnya asid lemak trans ini.


Banyak kajian sains yang menunjukkan pemakanan yang tinggi dengan asid lemak trans meningkatkan paras kolesterol tidak baik atau LDL dan merendahkan paras kolesterol baik atau HDL.

Justeru, ia meningkatkan risiko mendapat masalah penyakit jantung koronari, darah tinggi, strok dan kolesterol berlebihan.

Terdapat sesetengah pakar pemakanan berpendapat bahawa pengambilan asid lemak trans ini lebih buruk daripada pengambilan lemak tepu terus daripada sumber haiwan.

Jika anda ingin membakat lemak dalam tubuh anda, apakata dapatkan Set kurus pembakar lemak shaklee iaitu :
Herba Lax dan dan Alfafa gabungan hebat yang membantu membakar lemak tepu dan degil dalam tubuh. Ia dapat membantu menyingkirkan lemak hasil pembuangan yang baik dan tidak menyakitkan.

dapatkan dari saya pengedar sah Shaklee, consultant percuma diberikan untuk anda hingga berjaya menguruskan badan.









Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur
UmiIzz ; Izzlynn
Id : 915911
Email : alynn_41181mr[at]yahoo.com
Hp : 013.202.8136


Salam sayang dari,




gif creator
gif creator

0 comments: