PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Isnin, 20 Januari 2014

Jangan buruk sangka dengan Allah begitu juga ciptaanNya.. Alfafa baik untuk kesihatan

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Bismillahirrohmanirrohim..


Ramai yang dah tahu kebaikan alfafa, manfaatnya kepada pengguna dan siapa yang tidak boleh mengambil alfafa. Ianya telahpun umiIzz jelaskan di entry-entry sebelum ini. Apapun didunia ini jika berlebihan pastinya memudaratkan, sebab kita semua ciptaan Allah.. Ada batas-batas yang perlu kita patuhkan. Contohnya disini, penggunaan ubat-ubatan yang diberikan oleh doktor kepada kita untuk mengubati penyakit yang kita alami jika diambil tidak mengikut dos yang disarankan pastinya membawa padah kepada pengguna.

Sama juga dengan ulam-ulaman, ada sesetengah ulam yang tidak boleh diambil dengan jumlah yang banyak dan kekerapan yang sangat kerana boleh mengakibatkan pelbagai kesan seperti kepekatan darah melampau, tekanan darah yang terlalu rendah dan lain-lain lagi. Ada pula yang jika diamalkan boleh mendatangkan angin satu badan dan berasa bisa diseluruh anggota badan.

Begitu juga alfafa..  Jika cara pengambilannya salah dan berlebihan pastinya mendatangkan mudarat kepada pengguna. Namun yang pastinya setiap pembeli yang ingin mengamalkan supliment alfafa, pastikan anda mendapat penerangan yang jelas dan betul dari agen Shaklee. Setiap agen akan menerangkan bahawa alfafa tidak boleh diambil oleh Penghidap SLE, auto imun seperti Pserosis, Penghidap G6PD dan mereka yang mengambil ubat untuk mecairkan darah (Warfarin).

Jika cara pengambilan betul, amalan minum air yang banyak dan memastikan yang anda benar-benar bukan dari penghidap penyakit diatas, anda tidak mungkin bermasalah dalam  mengamalkan alfafa sebagai makanan tambahan harian. Namun semua itu adalah aturan Allah dan rahsia Allah tidak siapa yang tahu. Maka berdoalah mohon diberi kesihatan yang baik dan berpanjangan. Biar kita berbuat baik dan selalu bersangka baik dengan Allah dan janganlah sekali-kali meragui apa yang Allah telah suratkan. Apalagi menyebarkan perkara yang mendatangkan muflis diakhirat kelak, nauzubillah...


Stok baru sampai dalam kotak yang paling besar hihi, umiIzz malas ke shaklee membawa sikecil berlari-lari, so gunakan kemudahan dihujung jari untuk topup stok setiap kali =). Maka sistem online sangat membantu umiIzz menambah stok yang kekurangan, alhamdulillah.. Allah mudahkan. Ada yang umiIzz pos terus ke alamat pembeli.


Ok, yang alfafa kat dalam gambar ni sebahagian dari dalam kotak atas tu.. tu pun da tinggal 3 je sebab yang lain dah ada empunya dan da dipos pun.. 3 nipun tak tahu bertahan ke dak dalam simpanan.. heheh, alhamdulillah, rezeki Allah.

Jika berminat nak dapatkan shaklee, mintalah pandangan dan pendapat agen anda agar anda benar-benar faham dan jelas kegunaan setiap makanan tambahan. Jika ingin saya sebagai konsultan anda, bole wsap, smsm or viber saya di no yang tertera tu.. InsyaAllah saya bantu sebaik mungkin..









Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur 
UmiIzz ; Izzlynn 
Id : 915911 
Email : alynn_41181mr[at]yahoo.com 
Hp : 013.202.8136 



 Salam sayang dari,
 

gif creator
gif creator

0 comments: