PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Khamis, 20 Mac 2014

INFO KESIHATAN : MAKANAN YANG MUDAH MEMBAKAR LEMAK

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Bismillahirrohmanirrohom..

Ramai orang teruja bila bercerita tentang mudahnya menurunkan berat badan mengikut kesesuaian dengan sesuatu. Bila kita cakap eh, saya mudahnya kurus hanya buat macam ni je.. Ada pula yang kata, eh saya da guna la macam awak buat tu, tapi tak kurus pun. Sebenarnya, metabolisma kita tak sama, ada orang mudah menurunkan berat badan dengan mudah, ada yang tidak. Jadi jangan salahkan sesiapa jika berat anda tidak mudah turun dengan senang seperti orang lain kerana anda perlu fahami metabolisma badan anda dahulu.



Jika anda menggunakan product menurunkan berat badan, pastikan product tersebut menggunakan bahan semulajadi dan selamat. Semulajadi tak de kesan??? Anda silap. Sebenarnya, bahan semula jadi menyelamatkan anda daripada menjadi lebih besar dan berat. Namun penurunan berat badan semulajadi memakan masa sedikit kerana tiada bahan campuran kimia merbahaya.

Namun, jika anda bijak menjaga pemakanan harian, makanan tambahan yang diambil untuk menurunkan berat badan akan berfungsi dengan baik dan hasilnya cepat. Di sini, anda perlu mencari makanan yang membantu membakar lemak. Kenali makanan yang mudah membakar lemak. Jom umiIzz share kan serba sedikit:




ENZIM
Buah-buahan segar seperti betik dan nanas amat kaya dengan enzim. Begitu juga dengan sayur-sayuran. Ia membantu memecahkan protein agar lebih mudah dicerna selain membantu hati dan pankreas engeluarkan lebih banyak racun. Ia turut mengubah lemak yang tersimpan dalam perut menjadi sumber tenaga untuk keperluan tubuh.



LEMAK SIHAT
Bukan semua jenis makanan yang menjadi penyebab perut buncit. Lemak tidak tepu tunggal boleh meningkatkan metavolisme dan mengubah lemak di perut menjaditenaga. Antara makanan yang kaya dengan lemak sihat adalah avokado, kacang badam dan minyak zaitun. Badam kaya dengan lemak sihat dan sumber protein yang mampu membakar lemak. Selain itu, iajuga mencegah sakit perut akibat lapar. Minyak zaitun pula mengawal kadar kolestrol agar sentiasa berada pada paras normal



SERAT
Antara makanan berserat tinggi ialah kacang buncis dan tepung oat (oatmeal). Kandungan serat yan tinggi mampu mengurangkan lemak diperut. Ini kerana ia membuatkan anda berasa kenyang untuk kadar lebih lama.

Suppliment tambahan yang membantu anda menurunkan berat badan seperti yang pernah umiIzz ceritakan dahulu di INFO SHAKLEE. Kita boleh membuat pilihan terbaik untuk tubuh badan kita. Memilih sihat untuk cantik adalah penting dari memilih cantik semata-mata. Selain mengambil makanan tambahan, pengambilan makanan harian yang membantu kita menurunkan berat badan juga kita perlu ambil tahu dan amalkan.

Set Kurus Shaklee cadangan umiIzz yang boleh membantu anda kurus dengan lebih sihat seperti :


Bijaklah memilih demi kesihatan anda. Jika berminat untuk dapatkan makanan tambahan untuk menurunkan berat badan dengan cara selamat dan sihat.









Pengedar Sah Shaklee Kuala Lumpur
UmiIzz ; Izzlynn
Id : 915911
Email : alynn_41181mr[at]yahoo.com
Hp : 013.202.8136


Salam sayang dari,




gif creator
gif creator

1 comments:

Unknown berkata...

Suka sangat baca blog awk =) Saya pun ada blog, jemput singgah dan follow blog awksweetgitu.blogspot.com =D

Support each other =)