PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Khamis, 8 April 2010

Cinta Sejati..





Petang2 ni teringat pulak mak dan ayah.. kedua2 pasangan suami isteri ini cube menjaga hati pasangan masing supaya tiada yang terasa terluka..huhuhu, umi ingat lagI, betapa ayah sayangkan mak.. betapa ayah sabar dengan karenah manja mak.. mungkin sebab ayah jauh tua lebih 12 tahun dari mak, jadi perangai mak lebih kebudak2an... begitu juga mak, selalu bersabar dengan karenah ayah yang padanya ayah org baru dalam dirinya.. lama2 mak semakin memahami ayah yang memang sayangkan mak.. mak umi memang seorang yg sangat2 teliti dan kemas orang nya.. setiap celah sudut dan kalau boleh lubang halus pun dia keluarkan sampah sarap.. kadang2 bila ada masa lapang petang2 dia akan menyapu halaman umah dan mengutip daun2buah mangga.. adakala mak menunggu daun yang gugur jatuh untuk dikutip bila angin kuat menggoyangkan pokok.

ayah terlalu setia menemani mak, kadang2 ayah turut sama2 membantu mak membersihkan keliling halaman rumah.. tengok gelagat mak tu.. penah ayah cakap dengan kami adik beradik.. kalaulah ayah boleh pasangkan jaring supaya daun2 yang gugur dari pokok tu jatuh diatas jaring ayah akan pasangkan untuk mak supaya mak tak penat menyapu dedaun yang keguguran ditiup angin...



percaya tak ayah kata macam tu? masa tu umi kecik2 lagi.. kami sempat buat lawak kata suh ayah beli robot penyapu je bia dia buat keje... rupanya bila da kawin, bila da beranak.. itula yg kita harapkan dari seoarng lelaki yg bergelar suami.. itula yg isteri idam2 kan dari suami.. huhuh begitulah kisah cinta ayah dan mak umi.. memang sungguh bahagia, memang sungguh dalam kasih dan cinta ayah pada mak.. dan mak juga begitu setia menjaga keperluan ayah dengan sempurna..

uMi harap, umi pun akan bahagia bgitu.. umi harap semua orang lelaki akan begitu....

Selamat hari Ulang tahun yg ke 29 mak, ayah pada 7/4/2010.. semoga dilindungi dan diberkati Allah selalu.. terima kasih kerana mendidik umi menjadi manusia.. terima kasih kerana memberi ilmu pengetahuan agama yg mencukupi untuk umi bekalkan pada anak uMi cucu mak dan ayah.


Salam sayang dari,


Jom Klik banner ni.. besar faedahnya..









18 comments:

mamaaerish : berkata...

sweetnyer... tapi.. masih aderkah lelaki begitu?.... hu3

[-suziey-] berkata...

wowwww romantiknya ayah ummi...so sweet..betapa kasih syg dorang menebal..happy anniversary to them:)

Siti berkata...

cinta orang dulu2 mmg kuat. sebab tu ramai yg kekal. tak mcm skang, kejap nak cerai, kejap nak cerai.

MaMaSiTi berkata...

.. MaMasiti terharu.. : )

Ena berkata...

Tibe2 terase sayu pulak.. terngat pd mak & ayah di kampung.. Rinduuu pd mreka.. :(
Selamat ulangtahun.. Moge beroleh segala yg dihajati..

UmiDAnisH berkata...

suziey:
TQ for wish them.. huhuhu, dulu kecik2 mana tau yg cara ayah tu romatik,ingat ayah umi ni buat lawak jadi kami adik beradik buat lawakla.. bila da besar tua bangka ada anak ni, baru tau... bahagianya cara ayah melayan mak.. =)

UmiDAnisH berkata...

suziey:
TQ for wish them.. huhuhu, dulu kecik2 mana tau yg cara ayah tu romatik,ingat ayah umi ni buat lawak jadi kami adik beradik buat lawakla.. bila da besar tua bangka ada anak ni, baru tau... bahagianya cara ayah melayan mak.. =)

UmiDAnisH berkata...

mamaaerish:
ada lagi,cuma tak ramai..dan mungkin cara mereka lain pula.. =)

UmiDAnisH berkata...

siti:
Jodoh pertemuan ditangan tuhan..banyakkan bersabar dan berdoa,insyaallah berkekalan..

UmiDAnisH berkata...

mamasiti:
tula, petang2 teringat mak ngan ayah..

UmiDAnisH berkata...

Ena:
umidanish pun rindukan mereka selalu.. kita doakan mereka dilindungi allah selalu.. amin

Intan berkata...

Soooo romantic nya ur parents! Tersenyum intan membaca nya :)

Happy anniversary to both of them...semoga kekal romantis selamanya :D

UmiDAnisH berkata...

Intan:
TQ wish utk diorg.. doakan diorg bahagia keakhir hayat erk..

mamalieyna berkata...

so sweet..! Insyaallah umidanish pun akan melalui pengalaman yg sama! ^_^..selamat hari ulang tahun buat makcik dan pakcik! moga romantik selalu..hehe..

nza berkata...

setiap suami brbeza dlm menunjukkn sayang, cinta,prhatian pd isteri...ttp yg pastinya setiap suami sygkn isteri....

Hepi annevisry utk mak n ayah umi...semoga kebahgiaan mrk brdua brkekalan.....

UmiDAnisH berkata...

Intan:
TQ.. semua suami yg sayangkan isteri ada romantiknya.. kalau tak caya cube duk diam2 n kenang2kan.. pasti ada..

UmiDAnisH berkata...

Mamlieyna:
TQ mamaliyna.. kita semua akan mengalaminya.. =)

UmiDAnisH berkata...

kak nza,
TQ.. semua suami pasti macam tu kan...