PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Jumaat, 8 Mei 2009

SelamAt haRi Ibu..

HarI ibu semaKIn dekaT, muJur uMi pulAng ke KampuNg 10hb ni, dapaTla umI salam tanGan maK Umi.. Wlupun dia Hanya mak yg jaUH utK anAK pempuaN berbanDinG suAmi tp kasiH maK tetAp uMi inGAt samPai biLA2.. SebaB keraNA mak la Umi berAda di siNI.. dan uMi jd Umi.. Jd utuSan kali iNi umI nak tuJUkan pada Mak terciNta..

Mak..

TeriMa kasih sbb Mak telaH banYAk berkorbaN untuK along.. teriMA kasih seBab mak teGAs paDA alOng.. dulu maK.. maSa mak didiK alonG denGAn berdisiPlin, along rasA mak gaRAng.. itu tak boleh, ini tak Kena.. inI kena cam tu yang ini pUla begiNi, along rimas mak..

Tapi baruLAh sekaranG alOng tahu kenapA semUA itu perlU.. sebAB maK nak alonG jadi OranG.. TeriMa kasiH mak.. SejaK berAKhwin baruLAh alonG tahu pengorbAnan seoranG ibu dan Isteri.. SejaK bergelar iBu baruLAh alonG tahu mak betApa kasiHnya penGorbaNAn seoraNG ibU..

ALonG inGAt laGi diMajlis perKAhwinaN along.. betapa maK yg saKIt tetAp mak gagH kan juga untuK melihat anaK mak bahAGia, kaki yg tak kuaT berdiri mak gaGAhkan juga..

Paling terharu bila mak daPAt hadIR ke kenduri aLOng idruMAh suaMI.. waljpun mak tak boleh meNAiki transpot lamA2 tapI maK gaGAhkan juga baDAn maK, Mak gaGAhkan juGa langKAh mak menDaki bukit kecil menuju ke ruMAh deMI meliHat anK pemPuan sorang mak ini maNIs bersanDIng.. Mak tahu tak.. di pelaMIn waktu tu.. along tahAn air matA untuK menGAlir.. terHAru melIhat penGorbaNAn mAK, sedIh melIhaT maK diPApah kak amY untK masuk keRUmah melIhat along bersandINg.. berKAca2 mata ini menAhan air mata dari tuMpah bilA mAK menEpuNg tawar aLOng.. TeriMa kasIh maK..

Mak.. kaLU dicerItaKan memAng tak terniLAi semUAnya untuK alOng baYAr penGorbaNAn mak.. Along mohOn maAF bUAt maK diSAna keRAna TAk daPAT menJAga maK daN puLAng keKAmpunG selALu menJengUK mak.. inilaH penGorbaNAn along sebaGAi isteri yg perlU diabYAr mak..Tapi along dan Cucu maK tetAp rindukAn maK..

PengorbaNAN mAk teLAh along raSAkan seteLah melahIrkan danisH.. mugkiN tak seberaPA keranA daNish jaRANg meRAgam an bersyukUr keRAna mudaH melaHirkan nya mugkiN jua doA mujarAp mak daN ayah berSolat hajaT malAm tu mohon along dipermUDahkan ketIka saaT2 along bertarUng denGAn daNiSh.

TerIma KasiH diaTAs doa2 mak.. aLOng bersYUkur denGAn aNUgeraH aLLAh yg memIlikI maK seBAgai ibU along, yanG selALu meNgajar along hiDup biAr bersaBar dan PerlU sentiAsA bersyukUr..

IniLAh aNAk mak.. selAlu yg aloNg lakUkAn adAlaH doa yg tidaK putus2 buat MAk daN Ayah selepaS solat ituLAh hadiah aloNg paDA mak dan Ayah seLAlu sampAi biler2 wlupun tanpa maK tahu.

SelaMAt haRi Ibu, mak





nota tecik : selAMat haRi iBu jugA buAT mama (ibu mertUA ku)

0 comments: