PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Selasa, 23 November 2010

Petua Agar Anak Dengar Cakap Ibu Bapa

Bangun pagi wajib gosok gigi sebelum makan, minum or nak bercakap dgn org lain, hehehe tu selalu umi pesan kat danish, pastu danish akan kata "ok".. So danish da pandai pegang berus gigi dengan betul tetapi masih lagi suka menghisap berus gigi jika umi tak beri tumpuan betui2.. uwekk apala anak umini.. hohoho, apakah kaitannya dengan tajuk diatas??







PepagI ni nak share dengan korang satu petua yang umi dapat setelah menjelajah tenet seharian semalam.. wah.. macam jelajah angkasa pun ia.. so petuanya seperti dibawah, elokla kita amalkan untuk anak2 kita..

1.Setiap pagi, sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat.

2.Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu/ayah yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut.

3. Bacakan al Fatihah dan Alam-nash-rah... hingga habis.

4. Niat dalam hati mohon pada Allah: "Ya Allah permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon anak aku ini mendengar cakap ibu bapanya".

5. Kucup dahi anak dan biarkan dia pergi ke sekolah. Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.


Semua nak anak2 menjadi anak2 yang, dengan amalan yang baik dan selalu diamalkan, insyaallah.. akan diperkenankan olehNya..Selamat mencuba..

nak lagi banyak info dan petua, klik disini



Salam sayang dari,











Jom Klik banner ni.. besar faedahnya..




gif creator

5 comments:

Rizziela berkata...

insyallah

Me_Lina berkata...

info yg baik... thanks for sharing...

UmiDAnisH berkata...

Rizziela;
Ya, Insyaallah..

UmiDAnisH berkata...

Me_Lina:
TQ, sharing is caring =)

dotblogspotdotkom berkata...

terima kasih ..... info untuk pasangan muda seperti pakcik nih.. muwakakakak