PENGUMUMAN
"best view" Permata Umi dengan menggunakan browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade disini

Selasa, 7 Disember 2010

Bakal pengantin parah sondol lori


REMUK ...keadaan Proton Persona yang merempuh belakang lori syarikat penyediaan makanan.


MASJID TANAH: Seorang lelaki yang akan berkahwin Sabtu ini mungkin terpaksa menangguhkan majlis itu apabila cedera parah dalam kemalangan di satu simpang di Taman Seri Jeram, dekat sini, semalam.

Lebih mengharukan, kereta dinaiki Asmani Aziz, 20-an, dikatakan berlanggar dengan lori syarikat penyediaan makanan yang bakal digunakan untuk majlis perkahwinannya itu.


Sebelum kejadian, bakal raja sehari itu dikatakan berperangai pelik apabila tiba-tiba nekad mengambil kunci kereta Proton Persona milik seorang penduduk di atas meja gerai makanan sebelum terus memandunya dari arah Kampung Pulau ke pusat bandar dengan laju sebelum merempuh belakang lori berkenaan.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.15 pagi, Asmani dikatakan mengambil kunci kereta berkenaan ketika pemiliknya yang juga Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) kampung itu, Rahim Yunus, 50-an sedang minum di warung berdekatan.


“Saya sedang minum sebelum dia tiba-tiba mengambil kunci kereta atas meja dan terus menghidupkan enjin lalu beredar tanpa berkata sepatah pun. Saya tergamam tetapi tidak sempat berbuat apa-apa.


“Dia tak pernah buat kerja begini sebelum ini tetapi tadi perangainya tiba-tiba bertukar pelik apabila merampas kunci kereta saya. Beberapa minit kemudian saya terdengar bunyi perlanggaran kuat dan terkejut apabila mendapat tahu kereta saya terbabit kemalangan,” katanya ketika ditemui.


Akibat nahas itu, Asmani dan kelindan lori berkenaan, Hamzah Che Mat, 54, cedera parah di beberapa anggota badan apabila Proton Persona terbabit merempuh lori berkenaan menyebabkan lori itu terhumban sejauh 20 meter.


Kedua-dua mangsa dikejarkan ke Klinik Kesihatan Masjid Tanah untuk rawatan sebelum dirujuk ke Hospital Melaka untuk rawatan lanjut manakala pemandu lori berkenaan, Fauzi Mohd Zain, 30-an, hanya cedera ringan.

Rahim berkata, dia tidak menyangka Asmani yang dikenalinya sanggup merampas kunci kereta sebelum terus memecut hingga terbabit kemalangan yang hampir meragut nyawanya yang bakal melangsungkan perkahwinan Sabtu ini.


“Saya tergamam apabila diberitahu kereta saya dipandu laju dan terbabit kemalangan apabila merempuh belakang sebuah lori yang berhenti untuk membelok di simpang kanan taman perumahan itu.


“Saya percaya dia tiada niat apa-apa kerana saya mengenalinya lantaran kami tinggal sekampung, cuma agak terkilan apabila dia merampas kunci kereta atas meja tanpa kebenaran. Apapun saya bersyukur dia terselamat biarpun mengalami kecederaan parah,” katanya.

Sumber : Metro

Salam sayang dari,


Jom Klik banner ni.. besar faedahnya..

gif creator

1 comments:

mamaarifakeemaisy berkata...

iiish napelah leh jd camtu ek..herm..nasib la umur pnjng..mcm2 yee...